Alla inlägg under november 2012

Av Malin - 1 november 2012 14:15

Snart, äntligen, kommer jag få städa!

Rörmockarn och elektrikern är just nu i badrummet och poar på, med allt samtidigt känns det som. Jag tror även det är en liten fight om utrymmet där... En armbåge i ryggen där och en knuff med rumpan här och så kommer det en ramsa :)

Man skulle kunna tycka att de borde vara mer... in tune... när de arbetar i så små utrymmen som det kan vara. Nu är ju inte vårat badrum minst men de måste ändå försöka samsas och ta tillfället i akt när den ena är på lunch eller liknande.

Så...för att inte få mig en hurvel...så håller jag mig i vardagsrummet. Det enda rummet som är helt orört :)

Jag har tillochmed dammtorkat här redan :D


Gjorde en liten rymning också mitt i dagen för att handla lite färg och pyssel till hallen...och för att plåga mig lite.

Ja, jag var alltså till tandläkaren.

Jag slapp borren...men tårarna ville komma fram ändå. Det är något så otroligt obehagligt att skrapa bort tandsten!

Och läpparna blev torra och sprack så nu är jag öm istället. Karma antar jag, eftersom jag inte använt tandtråd som man ska.....


Jaja, jag hinner läka tills jag ska dit och laga ett hål.

Usch!


Ett litet bakslag fick vi igår iallafall. Jag får inte min glasvägg bredvid tvättmaskinen som jag ville ha.

Det hade sett mer... möblerat och uttänkt ut om jag fått ha det men rummet är för smalt. Då kommer kommodlådan slå i glasblocksväggen och det är ju inte speciellt smakligt, eller hur?

Nä, så... ännu en tripp till Sundsvall för att lämna tillbaka glasblocks-kit och lister. Skönt... pengar tillbaka :)

Hur än det är kommer jag lägga en bänkskiva ovanpå tvättmaskinen så jag är inte helt nere i det svarta hålet :)


Igår tog jag lite bilder på badrummet och det var nog tur det för idag ser det inte riktigt lika fint ut... Även fast rör och lampor sitter på plats... Det blir ju lite skititgt när de håller på.... har jag märkt.


   


Jag är tokigt nöjd :)


Och tänk när jag fått bort allt attans bruna ute i hallen sen..ja det kommer bli en oerhörd skillnad!

Bruna lister, träpanel och murrigt rött klinkersgolv i mattform.

Nä..Bort ska det...och det innan jul!


På ett sätt är det väldigt skönt att ha ett litet hus, för det går att renovera till en väldigt liten peng. Att köpa golv till vår hall kommer nästan inte kosta nåt alls och färg..ja, i mina ögon är det inte dyrt alls. Och så blir det två rullar med tapet. En sån gång är det roligt att hålla på.

Jag har alltid haft svårt att spendera flera tusen rakt av, och speciellt i renovering. Dock lär man sig att vissa saker kan man inte snåla på men... ni fattar vad jag menar.


Nää... nu tror jag att jag snurrar ner mig i min filt i soffan och läser en trevlig tidning en stund :)



Ovido - Quiz & Flashcards