Alla inlägg under januari 2011

Av Malin - 31 januari 2011 13:32

Nja, kanske lite överdrivet, men det kändes så när jag vaknade.

Shit vad mycket jag har att göra idag!

Skriva ut en drös med papper, träna, duscha, packa, plugga och plocka ihop lite hemma (knut är världsbäst på många saker...men inte på att plocka bort saker ;), ringa csn och mitt i alltihopa måste jag ju få i mig lite mat och skriva en shoppinglista.

Puh!

Det sistnämda har jag inte gjort än.


Så just nu tar jag en liten paus och skriver en kortis om helgen.


i lördags hade vi asiatiskt tema på maten :)

Vi gjorde vårrullar från Halv åtta hos mig. Makalöst goda! Jag kommer helt klart göra om dom inom en snar framtid, typ på fredag :D

Och så gjorde vi en kycklinggryta..eller röra snarare sagt, med cashewnötter, salladslök, svamp och lite annat smått och gott ihoprört med ostronsås.

Och så gjorde vi räkchips! yumyumyum!


Det var så roligt att laga mat som mna oftast inte lagar. Vi fick köpa till mycket såser och så vi normalt inte använder men vad gjorde det? Siam Market i ström är inte precis dyra och jag kommer definitivt använda de såserna oftare, i vanlig matlagning :)


  


Det blev väl lite märkliga former på vårrullarna men vad gjorde väl det?

De var ju sjukt goda!


Och i söndags åkte vi till buan och tänkte installera den nya kaminen i lillstugan.

Och buan är det enda stället jag kan koppla bort all stress och alla jobbiga känslor. Verkligen ett retreat för mig, Paradise indeed.


Nej men nu måste jag skriva en shoppinglista.



Av Malin - 28 januari 2011 22:18

Det är så skönt med helg!

Jag har alltid haft det som rutin att på helgerna är jag fri från plugg, om jag nu inte är helt off på något ämne men änsålänge har det gått bra.

Strykare har det varit, fruktansvärt nära ibland måste jag säga..men det har funkat.

Och det är viktigt att vara ledig. Rensa huvudet från kritiskt tänkande och övervägande och bara får vara.

Använda kreativiteten eller bara slötitta på tvn eller som i mitt fall, få vika tvätt i lugn och ro.

Jag är lite märklig, jag gillar allt som har med tvätt att göra. Jag ser själv att det låter lite märkligt. Kanske det faktum att jag tar något och får det att bli som nytt. Det ser och luktar fräscht...ut. (märkliga meningar idag)


Jag blir så inspirerad! Emelie har börjat med Pandurojox och det är ju helt enkelt skitkul!

Jag ska fara ner dit någon helg och shoppa loss. Både kläder och pyssel :)


Imorgon blir det riktigt roligt!

Mamma & jag har bestämt oss för att pröva göra riktiga vårrullar :D

Jag ska nog lägga in resultat här, bara för att visa antingen hur katastrofalt det blir, eller hur lätt det faktiskt är :)


Kanske åker vi till anders & kikar på en liten söt ullboll på dagen, jag hoppas det :)


night y´all!

Av Malin - 28 januari 2011 16:59

I know, i know...

Hyfsat onödigt att byta blogg sådär.

Ja, det kan jag väl hålla med om. Men omväxling förnöjer!

Och jag fick sån abstinens, tydligen har jag tid för att skriva blogg.


Så, en kortis som start, för nu är det mat!

(haha, jag vet, jag är en riktig komiker)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards