Direktlänk till inlägg 24 november 2014

Bergochdalbanedag...

Av Malin - 24 november 2014 22:32

Jag har jätteroligt på jobbet och har just nu 4-5 bollar i luften samtidigt. Det går ganska bra. Allt flyter på och jag har inte glömt något eller gjort några misstag. ...än.
Och så går man där. ...och längtar efter Isabelle hela dagen.
Och man får ju ett jättevälkomnande när man kliver in genom dörren med armarna uppsträckta och en bamsekram.
Men sen börjar det. Mat ska lagas, där vi alltid hjälps åt...knut gör nog tillochmed mer, maten ska i isa...går sällan bra. Eila är oftast missnöjd och vankar av och an eller hoppar på dörren.
Isa börhar gråta och blir less. Ner på golvet..upp i mitt knä och petar i min mat..och äter litegrann så det är ju bra! Men blir less eftet en stund.
Slänger i mig maten för isa ska badas innan sängdags.
Och det vill jag göra då jag knappt träffar henne något om dagarna.
15 minuter på morgonen och en timme på kvällen. ..
Bråkar om tandborstningen och försöker leka litegrann, sjunga och plaska.
Gråt när jag tar upp henne och gråt tills jag smörjt och fått på pyjamasen..
Läggandet går nästan alltid bra...det är skönt!

Men jag hoppas, hoppas, hoppas att det blir bättre.
Glada isa som jag känner henne. ..ser jag knappt.

Så för att döva min värkande hjärta, gjorde jag kolasnittar och myste med Eila.
Hon kommer nog börja löpa snart igen för hon är inte sig själv.
Äter inte, vill ut, och inne ligger hon bara. Och vill mysa, mysa! Och tvärt kliver hon upp...klappade väl på fel ställe...

Nä...sömn och ny dag imorgon. Promenad och en sväng på stan och sen jobba.

Hamsterhjulet rullar vidare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards