Direktlänk till inlägg 22 november 2014

Saffran!

Av Malin - 22 november 2014 23:16

Jag älskar saffran. Och egentligen allt som hör advent och jul till.
Men....jag är fantastiskt dålig på lussekatter! Det spelar ingen roll om det är ett recept med kvarg, extra mycket eller extra lite smör eller fler ägg eller ja...you name it! De blir torra och stenhårda.
Så..jag kommer inte att röra ett sådant påhitt förrän Isabelle kan tänkas vilja julbaka med mig.

Men...saffran måste man ju ha på advent och lucia. Hur kommer jag runt det bekymret?
Hm...jag har ju ett muffinsrecept som alltid, alltid blir underbara små skapelser.
Jag slänger i lite saffran så får vi se vad som händer och fötter!

Och vilka skapelser...ni ska bara känna hur smaklökarna dansar! Det enda jag ska komma ihåg till nästa gång (om några dagar....) är att riva i mandelmassa..och inte trycka ner en boll.

Tillochmed knut, som inte gillar saffran, sa att de var okej..

Loving it!
Så ikväll har det blivit några julgardiner uppsatta och saffransmuffins to die for!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards