Alla inlägg under mars 2012

Av Malin - 21 mars 2012 21:30

Gud så härligt det var att åka till Umeå och träffa mina underbara vänner!

Och det var exakt lika roligt som jag trott att det skulle bli. Även fast alla har kommit till olika faser i livet så känns det som att vi passar som små pusselbitar när vi väl ses ordentligt :)


Flytten gick otroligt smidigt men kan det bli annat när 14 stycken samlas?

1 timme tog det för att få en lastbil fylld och det gick tokfort att tömma den.

Det enda hindret blev väl broräcket men där var grabbarna snabba med verktygen ;)


Och sedan blev vi bjudna på grillat. Yummmie I say!

Och hela natten lång satt vi uppe och mådde gott och skrattade, förutom Suzie som blev toksjuk, stackarn...

Flyttpressen blev väl för stor ;)


Jag kan faktiskt inte minnas när jag var uppe till 3 och hade roligt exakt hela tiden. Ni är så underbara!


Och dagen efter tog vi en fika på göteborg och jag måste säga att det är mitt nya favoritfik!

Det skulle ni också tycka om ni fick detta serverat:


 


:D


Och efter en lite konstig vecka på jobbet så slog vi till med detta:


 


Lyckliga jag! :D



Av Malin - 13 mars 2012 21:25

Ja, vilken bild av svenskor..

Ja visst, de är riktigt snygga men sen då?

Oh well.


Min garderob är klar!

Yey!

Den blev så bra, så bra :D


 

Den här tokigt snygga orangea färgen ska naturligtvis bort men jag måste få vara "ledig" en stund och flytthjälpa, ha kul och komma igång med träningen. OCH...göra klart tavlan, innan jag börjar med ett nytt projekt :)

Och dessutom, det går TOKFORT att måla om vi ska jämföra tidslängden på garderobsskrället.


Och Melodifestivalen har vi hunnit med sen sist också.

Jag är faktiskt ganska nöjd med Euphoria. Den kan nog komma en bra bit i Eurovision.


Och idag blev jag knuffad av stolen, metaforiskt.

En radiolog kom in och frågade mig mitt i all stress om jag kanske hade lust att följa med på ett användarmöte för CTn i Norrköping i maj..

Något chockad svarade jag som jag alltid brukar svara en radiolog.

" Ja, varför inte.."

Men neej...jag försöker ju hålla mig ifrån CTn!

" Men va bra, skynda dig och anmäl dig så kan vi boka hotell idag också!"

knappetiknappetiknapp.... Anmälan är bindande.

Och så var det kirrat.

Toknervös, men samtidigt ska det bli jäkligt roligt :D

Jag har varit väldigt mycket inne på CTn så jag känner mig som mest "hemma" där, samtidigt som det är väldigt mycket kvar att lära sig...


Så på min födelsedag är jag i Norrköping och lyssnar på föreläsningar och diskuterar med andra radiologiska kollegor :)


 


Snart blir det en tripp till Umeå, yey!

Jag längtar!

Av Malin - 7 mars 2012 11:33

Det slår mig ibland när jag läser andras bloggar att jag blir lite avundsjuk. Varför har inte jag gjort det eller varför kom inte jag på det där och blev lika lycklig som den personen?


Men ganska snabbt efteråt släpper jag det och påminner mig själv om att alla är olika och ingen är sämre än någon annan.

Vi är olika och vi har olika förutsättningar. Huvudsaken är att man mår bra och är lycklig.

Skitenkelt eller hur?

Jag tycker det är skitsvårt att hitta en balans. Min tur i detta är alla människor runt mig, speciellt Knut och min familj. Jag trodde att jag bara kunde bestämma mig för något och sen kunde jag hålla mig till den tanken och leva efter det. Någonstans har det krackelerat och jag finner mig ofta tappa fokus.

Så alla ni som bara kan bestämma er för att nu, tänker jag att det här går bra! och så gör det det. Ni är otroliga, bara så ni vet det. Ni är starka :)

Jag älskar citat, de tar tag i mitt innersta och nästan varje gång önskar och tror jag att det kommer sätta sig och att jag hittar ett "bättre" sätt att leva på. Det händer aldrig, kan jag delge er.

Det sitter i dig, i ditt huvud.

Mjo, så långt har jag kommit också, men sen då? Lite jävlar anamma, lite självdisciplin?

"Sluta tänk" Ja, tack för den passningen. Säg mig, hur gör man det?!

Ofta kommer det från en karl, typiskt va? ;)


Mitt mått på om jag mår bra eller inte, är mitt skratt. Hur ofta det bubblar upp och hur genuint det är. Eftersom jag tänker för mycket kan jag inte sortera mina tankar för att veta om jag är nöjd eller inte. Mina handlingar å andra sidan, är utmärkt som riktlinje.

Just nu skrattar jag varje dag, med både patienter och personal. Så jag har ett flow nu, även om inte alla pusselbitar passar perfekt :)


Och nu ska jag till Sollefteå, för en fin promenad i solskenet och ett jourpass.


 

Av Malin - 3 mars 2012 22:36

Seeing is deceiving, dreaming is believing,
It's okay not to be okay.

Tears don't mean you're losing, everybody's bruising,


Ett under att du ser mig
Att du fortfarande ser mig
Ett under att du ser  mig
Som någon som kan ge dig nånting
Som får dig att vilja vara min



Sitter och drömmer mig iväg under tiden ajg lyssnar på musik som ska in i mobilen. Det är viktigt att ha med sig musik överallt ;)


Och så har jag hittat ett antal objekt som jag skulle vilja ha under mitt tak:



Speciellt Ed Hardyskorna ser riktigt mumsiga ut!

Men de vita längst ner är faktiskt från Halens och visst ser de riktigt fina ut?

Bröllopsskor kanske? :D

Och ska jag vara ärlig tror jag inte att jag skulle bära de mest "skrikiga" här... Men de är snygga att se på :) 


Men det någon av dessa blir definitivt mina finskor till sommaren.

Det är så snyggt med högklackat till ett par jeans och en snygg topp. Både vardagssnyggt och festfint och passarmig ypperligt. Jag är väldigt sällan någon som tar på sig en klänning och trallar omkring.

Nä, det gjorde jag nog mycket när jag var liten, eller hur mamma? ;)


Igår var vi ute hela dagen och det var så torligt härligt!

Solen sken, himlen var blå och det var vindstilla. Tokmysigt!


Och det allra bästa var att jag fick mig en ullig kompis nästan direkt :)

Vi hamnade nämligen bredvid ett par som hade sina hundar med sig, en Jack Russell och en lasapso.

Och det var den lilla lasapson som snabbt hittade sin plats i mitt knä :)

Jag blev lagomt lycklig när den titta på mig med sina svarta små knappögon och nästan frågade om jag kunde undvara lite värme till hennes små tassar.

Sötnos.


 


    


Det var lite svårt att ta en fin bild så ni fått se de fina knappögonen men visst syns det hur mysigt vi har det?


För övrigt för det övriga blev snön mjukare och mjukare ju längre vi satt där..


 


Vilket Knut kan visa här. Han satt ursprungligen på en ryggsäcksstol... tills snön kändes mera lockande..


 


Här är Jack Russeln. Hon fick också mysa i knät men hon var lite mera energisk så det blev inga långa stunder stillsittande..


Idag har vi enbart lyckats med en promenad till affären i det fina vädret. Vi kan säga att festprissen tog ut sig kvällen innan ;)

Jag har dock hunnit med dammsugning och dammtorkande, tvättning och färdigställande av listerna i garderoben. Jag har dessutom sågat till dörr...karmarna eller vad man ska säga. Dörrlist kanske? Men de måste klyvas innan de kan sättas upp. Jag tänker nämligen inte köpa virke när jag har ute i garaget, färdigt att användas.

Så förhoppningsvis klyvs de i början av veckan och jag kan slipa och måla dem så att garderoben blir klar till helgen!

Hoppas, hoppas, hoppas!


Och då åker vi till Sundsvall för en snabb shopping av vardagsrumsbord och två byråer sen ska vi mysa på Himlabadet och äta en god middag på Steakhouse.

Perfekt!


Hej och hå, tiden går!

Dags för kvällmyset med en dusch som intro.


Tjopp!


:)


 







 

Av Malin - 2 mars 2012 20:19

Trots att veckan varit otroligt härlig (förutom listmisslyckandet i tisdags) så är helgen väldigt efterlängtad!

Dels för att vi får sova lite längre än till fem på morgnarna och dels för att vi ska spendera hela lördagen ute bland underbart sällskap i snön.

Och vädergudarna är på rätt sida så jag ser bara fram emot detta.


Och om några veckor får ni veta varför jag tycker veckan har varit så jäkla bra ;)


(haha, spänningen är olidlig, eller hur?! )


Just nu sitter jag i soffan.... vår nya, fina, härliga soffa.... och myser med en gottskål.

Knut blev frivilligt kidnappad för en skotertur så jag fick lite egentid.

Jag klagar inte!

Så musiken dunkar i takt med att min humör dansar uppåt. Trots att mitt premiumkonto förswvunnit så att det kommer massa konstig reklam, så känns kvällen klockren.


Så jag tror jag surfar vidare och kanske målar en sväng på min tavla :)

Den är ju snart klar!

Ovido - Quiz & Flashcards