Direktlänk till inlägg 6 juli 2013

Lycka!

Av Malin - 6 juli 2013 20:40

Äntligen ligger våran lilla gotjej och sover gott även mellan 8 och 12-01.

Det har varit rätt jobbigt för henne några dagar och jag trodde att det berodde på att hon fick för mycket mjölk men nej, så är inte fallet.

Eller jo, det blev ju så eftersom hennes magsmärtor gjorde att hennes sugbehov ökade och vi tolkade det som om hon var mer hungrig...vilket resulterade i kräkningar.

Stackars pyre...

Men efter ett samtal med min kloka mor har vi nu styrt in tankarna på att det kan vara en släng av kolik.

Inte massiv kolik men nog jobbig för vår lilla skrutt.

Så, sagt och gjort, Knut spurtade in på Apoteket och nu provar vi Miniform-droppar.

Och som sagt, det verkar funka. Jag håller alla tummar jag har och tar i trä och spottar över axeln och allt annat vi kan hitta på...


Vi har fått hyfsade natt-rutiner iallafall... Sover från 12-01 till 4-5, äter lite och tvärsomnar till 7.30-8.30


Men det blir till att hålla koll på vad jag äter... Då hennes mage kan vara ganska känslig.

Det tycker jag är en väldigt liten uppoffring.


Lite nervös är jag, då Knut ska jobba måndag-tisdag... då blir jag alldeles ensam!

Han är en större trygghet än vad jag vill erkänna så egentligen är det väl rätt nyttigt...


Och jag har hittat massa fina vaggvisor och barnvisor!

Man får massa flashbacks när man sjunger dom och jag hoppas att några av dem kan präntas in i huvudet på mig.

Jag tror att det är både mysigt och nyttigt att sjunga för henne och om några år tillsammans.

Man knyter ett extra band helt enkelt :)


Jag har nästan kommit ner till min normala form, lite extra hud över bara.

Det gick fort!

Hon är ju bara 9 dagar :) Och smärtan har nästan helt försvunnit så jag rör mig som en normal människa!

Ni ska bara veta hur skönt det är.


Nä...nu ska jag mysa med min sambo en stund :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards