Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Mitt nya liv

Av Malin - 16 maj 2011 18:53

Idag fick jag domen, eller vad man nu ska kalla det.

Jag ska ringa Hörcentralen och få en hörapparat anpassad för mig.


En hörapparat.

Sånt som gamlingar använder.

Nej, jag är faktiskt inte så missnöjd som det låter.


Tydligen är det trumpeten som det är fel på. När man sväljer ska den "lufta" insidan av mitt öra och det gör den inte. Så det blir ett vakuum, typ, som drar trumhinnan inåt. Min är alldeles tätt mot benen och ser ut ungefär som en ICA-kasse. Den ska se ut som en ballong, eller iallafall vara lika flexibel som en.

Och de ska rådfråga kirurgen men jag hör ju "för bra" för att det ska opereras.

Plus att de knappast kan göra något.

Så vitt jag förstod var det den enda saken i örat de inte kunde operera ordentligt.


Så...just nu ska jag försöka smälta att jag ska ha en sak i örat konstant.


Men....jag vill ju höra ordentligt. Jag tror det kommer bli bättre när jag fått höra, att jag hör vad folk säger utan att måsta titta på dem eller koncentrera öronen av mig.


 


Titta....om det är en sån här blir jag lycklig, för den syns ju inte!


Håll tummarna.

 
 
Suzanne

Suzanne

18 maj 2011 08:59

Va roligt att du ska få en liten manick som gör det lättare att höra! Du behöver nog inte vara orolig heller för att den där ska synas, kommer bli toppen! =)

http://suzanne.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards