Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Malin - 6 januari 2013 20:50

Nu är det ju faktiskt så att det är inte kapitel ett för mig och knut naturligtvis, men för den tredje familjemedlemmen, som jag bär på :)

Ja, det blev ingen vovve, men vad gör väl det? Vi får ju en liten knodd istället :)

I början på juni är det planerat så...håll tummarna :)


Så nu innehåller mitt huvud massor med tankar och funderingar, alla lika härliga, samtidigt som de kan vara lite nerviga. Det är ju en helt ny fas i livet!

Jag har rensat ur garderoben på alla mina "smalkläder", de som jag hoppas jag kan använda när vi blivit tre :)

Jag har fått stränga order om att äta bra och röra mig, så nu tar jag en promenad varje dag och gör lite armstyrka, bara för sakens skull :)

Veckomeny har jag börjat med igen, denna gång med lite mer gränsaker, till Knuts förtvivlan ;)


Vi har fått lite kläder och småsaker från fina Maria och Jens, spjälsäng, trappgrindar och en pulka från Lia o kusin Tomas och så världens coolaste mössa från Emelie, "Having a bad hair day" :D

Bland annat, alla är så givmilda :)


Vi har dock ett litet problem, men allt går ju att lösa :)

Vi vet inte var spjälsängen ska vara!

Och inte heller byrån där knoddas kläder ska vara... Man ska se möjligheterna heter det, men jag har fel glasögon på mig.. :)

Så.. nog om detta för ett tag :)


Idag tog vi en skotertur. Loving it!

Trots att vi kom iväg ganska sent och att skoterleden inte kan beskrivas som led utan mer en puckelpist. Helsickes attan vad dåligt det var!

uppochner uppochner uppochner... knölar, snöhögar från buskörningar och inte sladdat alls.

Jag kunde knappt stå när vi kom fram till skoterstugan, inte heller när vi kom hem på gården..

Jag är väl klent byggd :)


Och nu är det ju så att jag försöker lära mig min fina kamera som jag fick av Knut i julklapp, min fina Nikon D3100 :)

Så...have patience with me!

:)



Dimmigt men frostigt och vackert :)


   

Som sagt...jäkla skit att jag inte kan använda den ordentligt än, då har jag haft en tokigt snyggt kort på min älskade karl :)

 

Typiskt att jag skulle ha fel inställning här då... suddigt på ett stillasittande objekt. Snyggt Malin!


 


Synd bara att det ska vara massa idioter där och förstöra. Hoppas polisen tar dom. Vad får man ut av det?? "Åh, fan va häftig jag är, förstör saker som inte är mitt och gör så att allmänheten snart inte får vara här alls... COOOLT! "

 

Vi köpte ett smörgåsjärn i ström och det var vi ju absolut tvungna att inviga!

Namnam!


       


Hm.... jag känner mig alltid finare än vad jag blir på bild...hur kan sånt komma sig?

...just keep walking, just keep walking....


Och så har vi ju firat jul och nyår sen sist jag skrev!

Det får bli ett inlägg till med bilder från mobilen men här är iallafall de få bilderna jag lyckades framana med nyförvärvet :)


Jag försökte lära mig fokusering på de tre första bilderna... Jag blev larvigt nöjd iallafall. Det är de små sakerna i livet, eller hur??

:)


         


Vi tog och åkte till Östersund en dag, dels för att göra några mellandagsfynd men också för att kika på Hobbit i 3D eftersom jag, Knut och min bror fick biobiljetter i julklapp. Dessutom hade ingen utom jag sett film i 3D så då var det på tiden!

Efter bion blev det middag på Eastern Palace, Mongomiddag ;) (mongolisk buffé)... Men nu har det stället fått sina chanser, jag går inte dit mer iallafall. Och pappa blev dålig, sen om det var på grund av maten....det vet jag inte.


Och på vägen till stan...lekte jag med min kamera :D


   

"...vad pysslar du med...?"

Tivo fick vara modell för mina första närbilder. Jag tänkte nämligen ta riktigt fina bilder på alla vovvarna, när tillfälle ges :)


 

Dom är så fina, de små lurvarna :)


 

Också lite lek med kamrena igen... objektivet räckte inte riktigt till när jag skulle fota småfåglarna från köksfönstret men det blev lite fina kort iallafall. Bra mycket bättre än telefon!

 


Hacke Hackspett var nyfiken och hungrig :)


 

Nyår firade vi i Bjärtrå med finaste svägerskan med familj. Mysigt!

Det enda jag kan klaga på var cigarettröken när vi åkte pulka med barnen.... och alla vuxna ;)  Inte så jobbigt då det bara var att gå bort därifrån.


 

Tradition :)


       

Nämen...känner ni igen öronlapparna?? Så himla talande kort på Knut :)


 


Jag fick drinkar trots mina hinder :P

Yummie!

Och jag drack världens godaste mousserande alkoholfria vin.. Peach...nånting. Jag ska helt klart köpa en flaska till, för festliga tillfällen för det var OHYGGLIGT gott!


   


3 var vi hemma igen...Nyårsdagen var väldigt lugn och skön :)


Och som vanligt blir folk sjuka vid jul och nyår så arbetsveckan har varit intensiv. Vi har bara varit 2 sköterskor på hela avdelningen! Vi ska normalt vara 4-5.

Det är tur vi har så jäkla bra kollegor som kan arbeta utanför gränser :)


Och till veckan kommer mina nya, lite större, kläder! Yeey!

Jeansen börjar bli lite väl tighta och skaviga i linningen... Jag kan ju inte dra in magen längre :)


På torsdag...blir det ultraljud!

:D



Ovido - Quiz & Flashcards