Direktlänk till inlägg 18 juni 2014

Sommar och semester?

Av Malin - 18 juni 2014 14:57

Ja, semester har jag iallafall. Sommarvädret lyser med sin frånvaro, iallafall här i ström.

Det blåser ordentligt, dock lyser solen då och då idag. Det är nästan så att jag skulle ha bytt om till bikini under de vanliga kläderna och tvärt, när solen kikar fram, slänga av mig och tvärsola!

Men njaa... 10-13 grader varmt. Jag väntar en stund.

Men solen är stark! Det känns som att ligga på grillen.


Nog om detta.


Det är som sagt långt emellan inläggen, tänker sluta be om ursäkt för det. Livet som det ser ut just nu ger ingen tid för att slänga ur sig tankar här.

Jag målar räcket vi ska sätta upp på altanen, försöker njuta av semestern, träna Eila, underlätta för knut och samtidigt bara leva vardagen. Precis som alla andra.

Jag undrar bara...hur faen lyckas de som också går på gym, lagar super-mat, bakar och pysslar??

Och renoverar, SAMTIDIGT.

Går ni på något+? Isåfall, dela med er. Pronto.


Jag hade en låg-dag för en stund sen.. Allt jag ville göra, överväldigade mig och bara tryckte ner humöret.

Sånt som inte bör hända. Man ska ju prioritera och inte gräva ner sig i allt man vill. Ta en sak i taget.

Kom ihåg vad som är viktigt.

Dock blir det lite svårt för mig att se klart på det viset såna dagar.

Jag vill träna, för att orka och för att vara nöjd med mig själv. Jag vill renovera, för att ha en fristad, ett ställe jag älskar och kan slappna av på. Jag vill egentligen bara vara med Isabelle och leka med henne, se alla framsteg hon gör.

Jag vill träna Eila för att man får så mycket trevligare levnad om man lägger ner lite (läs massor...)med tid och energi nu, då hon är formbar.

Men det går iallafall lite bättre nu när hon mår bättre i magen och man kan ge henne ordentligt med mat igen. Och godis, så vi kan träna på riktigt :)

Hennes tarm har inte varit riktigt ok så det har kommit en hel del blod. Men efter ett antal tusen hos veterinären, risdiet och tillskottsnäring är hon äntligen bra igen.

Hon ska bara få äta lite blodpudding den här veckan för att få upp de röda blodkropparna, sen är livet i fas igen.


Så nu har jag torkat lite älgkött åt henne och skurit i små, små bitar. Lyxgodis, eller hur?

Ska vara skonsamt och naturligt så då får det vara lite lyxigt.


Och igår kom jag på att jagfaktiskt är 27. Det slog mig att även jag åldras. Men jag känner det ju inte!

Hur känner man att man åldras? Att man blir "visare"?

Tss..thjaa...då tror jag att jag bara blir yngre.

Livet är så himla härligt just nu men nog tycker jag att det kändes....bredare när jag var yngre.

Nu känns det som att så mycket ska få plats på så liten yta. Det är trångt. Men vart är det trångt?

Ja, det kan jag inte svara på.. det bara känns...crowded.


Dock skulle jag inte vilja vara 16 igen. Done that. No more.


Det är kanske bra att det är trångt. Då kanske jag fokuserar på "rätt" saker?

Familjen, mina starkaste intressen....att hinna andas emellanåt.


Ojoj vad jag är bra på att analysera sönder saker.

Lite FÖR bra.

Ändra fokus till att GÖRA, vore kanske en bra vinkling.


Done.

Nu är min plan att kombinera min åtråvärda träning med att träna Eila.

Borde inte bli så svårt va?

(...positivt tänkande nu!)


En blåsig men trevlig midsommar är nästa anhalt och sedan blir det förberedelser för Isas födelsedag!

Sätta upp partytält, baka tårtor, pynta... ja, Bara ha jäkligt skoj alltså :)


Nu ska jag njuta av lyxen att lyssna på musik i min ensamhet.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards