Direktlänk till inlägg 1 augusti 2014

Sommarstress

Av Malin - 1 augusti 2014 18:20

Man kan tro att jag lagt bloggeriet på hyllan... tji fick ni! Man går alltid och tänker att ikväll ska jag sätta mig och bara skriva av mig...och så kommer allt annat ivägen.

Isa blir svårsövd, Eila behöver mer än vanligt och så alla dessa små projekten jag har hemma. Små och stora, kanske jag ska säga.


Men lite bilder har jag allt hunnit lägga in. Tänkte ta några minuter på jobbet och skriva men patienterna tänker annat. Det har bara öst in hur mycket jobb som helst så oftast har vi jobbat långt in på natten, från det att jag kommit till jobbet.

Det händer inte så ofta...bör tilläggas.


Men vi kan ju börja med vår älskade ängels födelsedag!



Jag fick "hjälp" att garnera tårtorna på själva födelsedagsmorgonen... "Mamma, hallon är jättegott! Dom behöver du väl inte garnera med...?"


   


Vår närmaste granne Britt-marie kom ner med dagens första paket!

En liten mjuk-vovve vid namnet Jess. Första gosedjuret Isabelle någonsin kramat om. Bra betyg :)


 


Sen kom gammelmomma med gammelmoster och mammas små kussar.. Mera paket!

En pool, pengar till en sandlåda(!), leksaker till sandlådan, en rytande lejon-ficklmapa av morbror, kläder och några böcker... Ja hur fina och bra presenter som helst!


 


Vi tänkte att Isa kanske ville prova poolen men tog då inte med i beräkningen att det ville blåsa lite och den ryska sommarhettan hade inte kommit till oss än...så hon doppade händerna och sen grät hon. Så det blev en tupplur i vagnen istället...

 


Och vaknade precis när momma och moffa kom! Vilken lycka! 


 

Efter paketöppning och grillning...då äntligen fick man smaka tårtorna !

Isa fick en egen liten tårta som bestoda av sockerfri muffins, grädde och krossade hallon.

Mums!


   


Resterande gäster fick hallonmoussé och limemoussé på vaniljabottnar. Jättemumsigt för de vuxna...mindre populärt bland barnen...


Tårtorna var så fina när jag precis dekorerat dom...sen var väl förvaringen inte den bästa så marsipanen var blöt...och hängig vid serveringen.

Den gick dock ner ändå :)


     

Var ska jag börja...? Hallonen känner jag igen...



   


När Robban hjälpt till....såg det något stökigare ut på Isas bord.

Isabelle var nämligen rätt försiktig, till gammelmommas stora förtret. Hon ville ju se riktigt kladd!

....så Robban tog tag i saken :)


En superhärligt födelsedag blev det iallafall med massa besök och fina presenter.


Nästa dag tog vi en tur till Höga Kusten Game Fair och myste. Det var superhärligt väder och momma och moffa stannade ju kvar så livet lekte verkligen...


Jamne just det!

Midsommar har vi ju hunnit med också!


Den spenderade vi i Hillsand, med gammelmomma och gammelmoster och annat löst folk :)


   


Jordgubbar ska man äta såklart..och även det blev en hit!

Så numera vet vi att färska bär och frukter....det är ett säkert kort när Isa är grinig. Inte glass....fick vi också reda på.


Skitkallt var det dock...så Midsommar vädermässigt var inte skoj. Det snöade tillochmed!

Och när vi skulle hem...upptäckte vi en punktering bak. På de extra-breda däcken som däckfirmor inte har hemma på lager...Yeeey.

Så när vi kom hem till kramfors var det ett tvärbyte till smaldäck, bägge bak.

Stön.

Utgifter, utgifter.


Midsommardagen spenderades hemma på harbäcken. Något varmare men ändå inga häftiga temperaturer. Men vi åt midsommarfil och käkade massa jordgubbar ändå.

Och ett samtal till veterinären blev det akut också. Eila har haft problem me sin mage ganska länge och gått på risdieter och fått specialfoder och gudarna vet vad.

Vi åkte faktiskt till ström för att träffa veterinären där istället för här....de har tappat min tro här...

Så prover och röntgen och klämma och lukta och känna....Vips försvann några tusenlappar.

Men tillbaka till midsommardagen, efter att vi utrett henne. Hon blev nämligen väldans dålig och bara låg hela midsommardagen. Nu fick hon inte båhlla någon mat, allt kom upp, eller rann ur henne.

Och sjukhuset i Östersund ville att vi skulle åka in på en gång...Jag såg flera månadslöner bara flyga iväg så jag tog risken och lät bli. Hon fick majsvälling och Prokolin, tror jag det hette, tillskottsnäring iallafall. Och hon blev bättre, som tur var.

Nu är hon som vanligt och mår finfint :)

Känsliga tarmar och ett ettrigt virus, blev kontentan av det hela.


Men mitt bland allt detta, käkade vi då jordgubbar..

Och det är skoj att kladda med jordgubbar!

     


Trött efter punkteringar och köldgrader på midsommar....då kanske man ser lite less ut....


 


Men Isa...hon hade väldigt mycket att göra. För momma...hon har då ingen ordning i sina tidningshögar!


     


Och Eila måste också vara med och sortera...eller iallafall vara där som moraliskt (och gosigt) stöd.


Ja, en liten uppdatering....dock något sen men jaja. Livet är lite viktigare :)


Nu är det så att det ligger 200 bilder som ska sorteras och redigeras i min kamera och min laptop har halvt lagt av så nästa omgång bilder kommer väl så småningom. När jag har tagit ner datorn från Isas blivande rum.

Och möblerna jag köpt är numera monterade så det är faktiskt abra att plocka ner allt och sätta upp det igen. Så det är bara dagar bort.

(hoppas jag)



Men nu..kallar arbetet.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards