Alla inlägg under december 2011

Av Malin - 5 december 2011 20:00

Det var grymt SKÖNT att komma hem igen.

Jag får visserligen skylla mig själv. När beredskapen kickar in är det egentligen bara att byta om och gå ut. Jag måste inte stanna inomhus.

Men det blir oftast så.. Jag hoppas kunna ändra på det.

Förhoppningsvis när jag har en bättre kamera. Då kan jag leka lite ute. Ta roliga bilder och vackra bilder.

Yupp, det ska fixas.

Jag måste ju lura mig för att faktiskt få ut min rumpa ut från avdelningen!

Människan är i grunden lat.

Indeed.


Så...en hel helg med röntgen.

Det var mycket handleder. Halka och benskörhet, never a winning combination.



Jag tycker alltid så synd om dom...och det är alltid kvinnor, varför...?

Och det är så söta små tanter.. Jag tänker alltid på momma och farmor, vilket resulterar i ett bättre bemötande och att jag orkar ge dem det lilla extra.

Jag tror/hoppas att de uppskattar det.


Vad mer?

Jag har tittat på A beautiful mind. Vacker men ändå lite sorglig film. Russel är jääkligt bra.

Pirr i magen, ont i hjärtat och varma känslor på det underbara slutet.

Mycket bra.


Har även kikat på Friends with benefits idag när jag kom hem. Hilarious!

Jag älskar den filmen!

Jag har nog aldrig skrattat så mycket till en film som jag gjorde idag. 


Och så grät jag en sväng när jag såg youtube-klippet "Whats goin on.."

Mobbing är ett jävla sätt. Jag hatar det och jag hoppas att jag kan förmedla bra saker till mina framtida barn så de varken blir ut för det eller är de som gör det.

Det känns som att det är slumpen som bestämmer vem som ska drabbas av det för det är fina och bra individer allihopa. En hemsk slump.

Jag har alltid haft svårt att förstå det. Även då jag såg det hända i skolan.

Jag är glad att jag stod i mitten. Jag umgicks med alla. Det känns grymt skönt, att jag hade det vettet i skallen då.

Mamma och pappa, ni är bäst.

:)


Anyhow, kanske jag ska återgå till verkligheten och städa lite?


Och leta recept på kakor jag och mia ska baka. En hel dag ska vi baka massor av sorter och sen dela på.

Yey!

Massor av julfavoriter blir det :)



Off I go!


 


Ovido - Quiz & Flashcards