Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

OS-invigning 205 länder!

Av Malin - 27 juli 2012 22:58

Efter att ha satt upp resterande av locken, alla utom 4 (som ligger och torkar), så sitter vi nu och kikar på en riktigt häftig OS-invigning!


Den började jäkligt tradigt, trots historieanspelningen. Nu är det jäääkligt bra, när de har en hel drös med ruskigt bra musik!

Ja, efter att drottningen varit där... då kickade de igång ett sjujävla party, måste jag säga.


Yeeah, musikdelen av detta arrangemang var otroligt välgjort tycker jag.

Jag tyckte de sa att det var runt 500 skådespelare med... Det bara kryllar av dom ju!


Awesome. Nu vet man hur skaparen av WorldWideWeb ser ut också. Häftigt :)



Hmm..yummie. Beckham ser ju inte direkt dålig ut.

Vad fint att de hedrar bortgångna släktingar och vänner. trots en lite sämre version av låten. Fin sång, javisst, men lite långtråkig. Det blev bättre när dunkande försvann i bakgrunden. Då fick man en riktig fin känsla i kroppen..


Nu kommer dom! Alla otroliga sportutövare!

Gissa vad jag ska sitta klistrad framför??

Ahaaa, gymnastiken. Heelt rätt!

Jag har skrivit in det i almanackan och som tur är (hoppas jag) jobbar jag jour nästan varje final.

Förhoppningsvis är det inte arbete just då.


Tänk vilken känsla! Att tåga in på en OS-arena och känna att jag har gjort rätt för mig. Jag ska vara här. Jag är jäkligt bra på det jag gör!

Ja.... det hade väl varit nåt :)


Alltså..Bahrain, vad hade de på sig?! Och Bangladesh slänger flaggan i ansikte på "skålbäraren". Hon såg måttligt road ut. Om och om igen.. trots att han ser det så fortsätter han. Bra där. Men det var visserligen en oerhört stor flagga..


Alltså... jag kommer inte ihåg att alla dessa länder fanns när jag gick geografilektioner.. Benin till exempel... vart ligger det? Bahrain, Burkina Faso, Chad, Comorerna, DjiBouti (ser ut som en blandning av egypter och indianer), Dominika, Gabon (jag börjar känna mig kass i geografi...), Grenada, Guyana, Kiribati, Leshoto, Malawi, Marshall öarna, Nauru, Palau,  Samoa, Sao Tome och Principe,


Hm.. tydligen utspelas OS mitt under Ramadan.. Spännande. Undrar hur mycket diskussioner det kommer bli om det blir många muslimer som hamnar utanför prispallen.

Eller så blir det inte det. Jag hoppas de får en drös med medaljer :) Men de kommer få mycket att göra då de ber mer än vanligt.

Och jag tror att Kina kommer ta en hel del medaljer i år. Om ingen annanstans, så i gymnastiken. Otroligt hård träning i den sporten i det landet. Jag tror inte att det blivit speciellt snällare än vad det var förut.


Haha! Tjeckien hade otroligt häftiga pjucks!

Oh herregud vad de hade oljat in fanbäraren från Fiji. Sätter han sig i en stol halkar han väl av :)


Tyskland var lite tråkigt genusfelaktiga med blåa och rosa jackor, tycker jag.


Guatemala var fina, med brett blått skärp på vita kläder..


Jordanien hade rätt fina kläder. Svarta klänningar med mönstrade tyger som ramar in fint.


Mexico var GLITTRIGA och fina :D


Herregud vad många länder!


Ryssarna kommer nog också synas rätt bra på pallen.. Den gymnastiska pallen.


Gulast av dem alla: Senegal!


FINALLY! Vårt fina Sverige!! Wooohoooo! Men... randiga... Vi ser verkligen...svensksöta ut. Hm.


Imorgon blir det inte vägghelsicket hela dan. Nej, vi tänker åka till Sollefteå och gå på Laxfestivalen. En sväng iallafall. Planen är fortfarande att få väggen färdig denna helg.

Nästa helg jobbar jag nämligen. Och helgen efter det.

Pust.


Nu ska det sovas.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards