Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Malin - 22 oktober 2012 21:07

Jag törs inte ens kolla statistiken på min blogg, men jag tror det är ganska glest :)


Såå.. vad pysslar vi med då?

Mjoni, det är totaltkaos här just nu för just det, vi har börjat med badrummet.

Hela helgen har vi rivit och slitit och hostat och nyst.. och naturligtvis blev det mycket mer än vad vi trott från första början.. När vi slitit ner alla tapeter ringde vi Bosse som kikade förbi och kikade om det dög.

Det gjorde det inte, bort med spånplattorna och ut med golvet och in eller bort med spikarna i väggen.

Dög detta då?

Nej, för då dök en betongplatta upp, i både duschrummet och på toaletten.

Men det är nog ingen fara sa han, det är nog bara en kaka, det lär nog inte vara några armeringsjärn i det..

Jag har aldrig sett så många förbaskade armeringsjärn på så liten yta!

Så vi knackade in kofoten under betongplattan, vred det så plattan lyfte och sen drämde vi till utav bara klåen!

Man kunde ju tycka att det skulle bli hyfsat stora bitar ändå men näääe....armeringsjärnen satte ju käppar i hjulet på den biten.... Småflis, utburet i hinkar, kan vi sammanfatta det med.

Men...det gick hyfsat ändå..

Vi började rivningen utan skydd överhuvudtaget... efter några slag tog vi på oss kåpor....och efter ytterligare lite slag märkte vi att det kan vara en ypperlig idé med andningsskydd.

Fy faanken vad dammigt det blev!

Och dum som jag är.....så glömde jag att täppa till öppningen till köket.

Suck... det kommer en STORstädning i HELA huset snarast. Ungefär när badrummet är klart.

Som det är nu får jag aktivt hindra mig från att städa...för det är som sagt ingen mening.

Och tvärt har vi fått ändra möbleringen i badrummet också, då en mur poppade fram ur ingenstans.. Men det kommer bli bra som vi har bestämt nu :)

Dock kommer vi behöva åka till Sundsvall och lämna tillbaka diverse prylar, glasblock tillexempel, och istället skaffa duschdörrarna vi ska ha :)

Yeey!

Det är på G!


Och för övrigt kan jag tipsa om att INTE lägga spritomslag på tummen med sprit från vården.. Mia och ajg tyckte det skulle vara en jättebra idé då vi trodde att det satt kvar en minimal glasbit och irriterade. Sagt och gjort, dränkta sprittussar, tejp och en avklippt tumme från en handske. Skitbra!

Jag åkte hem och tänkte inte mer på det...ända tills jag kände att tummen blev varm.. Konstigt tänkte jag och tog av omslaget.

Tummen såg ut som Sahara.

Den var kritvit och hade massor med sprickor och var dessutom stenhård.

Suck!

Så nu har jag bombarderat den med massor av handkräm. Tänkte jag skulle doppa ner den i ett oljebad men jag har inte hunnit...

Så...lägg inte spritomslag.

Ajaj.



Och sängen är väldigt väldigt lockande nuförtiden. både jag och knut är helt slutkörda varje dag.

Det ska bli skönt med lite vardag...när allt är klart och när huset är städat. Då är det säkert snart dags för julgardiner och sådant :D


Och jul fick jag ledigt ändå! Tjoho!

Istället ska jag jobba fredag och lördag innan jul och det är ju helt okej :) jag får ju ändå uppesittarkvällen och hela jul :)

Men jag längtar ändå mest efter julbaket med momma och mamma !

:)


Åh.. nä... nu skulle det vara bra skönt att sussa..


Bilder kommer lite senare :)


Ovido - Quiz & Flashcards