Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Andrum!

Av Malin - 15 januari 2013 09:39

Tänk så himla härligt det kan vara att sitta hemma i soffan, dricka en kopp the och bara känna lugnet av att få vara ledig och ifred en stund.

Dock försvann den härliga solen som hägrat hela helgen och hela måndagen men..jaja, man kan inte få allt :)


Efter min kopp the tänkte jag dona lite här hemma, naturligtvis till tonerna av energigivande musik, på hög volym :)

Pyret ska invigas tidigt förstår ni ;)

Och så har jag läst någonstans att musik som lugnar mamman lugnar även barnet. Man kan ju bara hoppas att jag överför lite av min tokbra musiksmak ;P


Spjälsängen ska in, monteras upp och tvättas ordentligt. Sen måste jag försöka hitta en bra plats åt den. Sen får den bli förvaring åt de få sakerna vi fått hittills...tills att vi skaffat byrå och sådant.


Jag satt igår och försvann i tankarnas värld... Det är inte massor vi ska skaffa innan vi blir tre på riktigt...men några saker är ju ganska viktiga. Skötbord, madrass och sådant till sängen, byrå till kläderna, babyskydd/bilstol förstås... Jag har säkert glömt några saker...

Jag känner mig som ett riktigt blåbär!!

Jag hoppas det är normalt för jag vet ju inte ens var jag ska börja, och när....framförallt.

Ska man börja skaffa saker nu eller ska jag göra som några av mina kollegor...vänta till 8 månaden...?


Nja.. riktigt så länge blir det nog inte... Det är jag på tok för nervig för.


Så..jag började naturligtvis surfa runt igår, faktiskt med skötbord i tanken för det hörnet bekymrar mig mest. Hur ska jag få plats med det som ska vara där, på ett bra sätt så jag inte behöver ha ett blöjpaket på golvet och prylar som belamrar tvättstället?


Herregud vad jag hittade saker!

Och jag kände en riktig glädje.. nej, jag längtar verkligen nu :)

Det har inte varit så verkligt förrän nu och det tar ju en stund, antar jag, innan man har vant sig med tanken att jag och knut hädanefter ska ta hand om en liten person.

Det är stort... Enormt.

Men berusande :)


Jag fastnade naturligtvis vid datorn när jag letade efter skötbordet....det fanns ju så mycket fina saker. Och sdaker som jag inte ens visst att man skulle ha. Vilket säger mig att då kanske man inte rakt behöver dom utan att de mer kan vara något för dom som vill lägga massor, massor med pengar på atteraljer till barnet. Det skulle jag gärna göra men har varken pengar eller plats i huset för det.

Plus att det är rätt onödigt.

Nä, jag går på det som tilltalade mig, är prisvärt och det som jag tror kan vara bra att ha :)


Jag kommer nog sitta i flera timmar flera kvällar framöver och hitta saker :)


Den här vara bara så passande för vår lilla "Rocker" därinne. Den lockade fram ett stort leende iallafall, inte direkt behövligt, men kul :P


   

Skitsmart sak! Den är för att barnet ska få känna nya smaker... Nu när jag tänker efter kan den vara rätt onödig.. Morfar stoppade väl bara in småbitar i munnen på mig så det borde väl gå på dagens småbarn också...?

 

Pingu! Det säger väl ändå allt :D

     

Såna här har jag hört att man ska ha massor av... I alla möjliga färger! :)


 

Jag var inte så imponerad av skötväskorna som fanns på nätet.... Den ska jag nog köpa IRL, så jag får klämma och känna :)

   

Jaa, behöver jag förklara...? Knut är mycket bestämd om att det ska finnas minns en DIFpryl åt pyret :)

Dom får han köpa själv ;)



 


Den såg så himla mysig ut. Återigen, jag vet inte vad som är bra och dåligt i bebisvärlden, förutom uppenbar kass kvalité förståss, men den tilltalade mig :)


 


Kanske en onödig sak? Jag vet inte...men den ser väldans smart ut :)

 

Jag har iallafall lärt mig att en nappflaska ska inte ge massa luftbubblor och bilda vakuum för barnet. Det gör inte den här så den fick en plats bland "vill ha" sakerna :)

 

Jag fick ju en vit spjälsäng av Lia och kusin T så jag tänkte att ett färgat spjälsängsskydd borde vara roligt :)

Och ja, jag gillar svart! Men det fanns också ett vitt med svarta medaljonger... :)

Men kika på sängkläderna., små söta sälar... Mamma borde iallafall förstå det roliga i det... "Selle" :D

   


Jag kommer inte sätta en skylt i bilen. Men sparkskydd och solskydd är väl ändå ett måste...?



Herregud vad jag känner mig prylsjuk!

Usch...

Men vissa saker måste vi ha, det är väl bara att acceptera.


Tänk logiskt och sunt Malin....

Inget tokshoppande :)


Nu ska jag ut i snöovädret och ta in sängen och sy in ett par byxor.


Tjohej!



 
 
Ingen bild

Thomas

16 januari 2013 10:35

Andrum? http://bit.ly/VJCarr =) =) =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards