Direktlänk till inlägg 3 mars 2013

Soliga Lediga söndag

Av Malin - 3 mars 2013 17:51

Ihopkurad i en filt i soffhörnet, ensam då Knut satt sig i skolbänken igen, sitter jag och mår gott en stund. Med VH1 i bakgrunden just nu..jag har nämligen lyssnat sönder några av låtarna på Spotify :)


Jag skulle egentligen ha börjat packa inför resan på onsdag men jag har för ont för att göra några större rörelser just nu.


Det ska bli superkul att åka iväg till Wien...samtidigt som den lilla skogsmusen i mig säger att det är mycket skönare hemma....Och så får jag inte träffa Knut på en vecka nästan...Huvva. Fast..det är nyttigt att sakna ibland.

:)


Och vi har ÄNTLIGEN fixat hallgolvet!

1-0 till oss!

Haha! Hallförbannelse!

Jag åkte till Colorama och sa som det var, att vi fått fel lim och att vi, klantskallar, inte kollade det innan vi började lägga golvet... och de bara gav oss en 5 litershink och sa att vi skulle höra av oss om det inte hjälpte.

Super,supersnälla Colorama!

Så nu ligger det där...plant och stumt.

SKÖNT!

Och så har vi lim för golvet uppe i trappen :)


Jag hade som sagt tänkt ha denna dag för att packa och prova ut outfits (som för övrigt är dubbelt så svårt nu som innan....undrar varför....) men när vi vaknade såg det ut såhär:


 


Inte kan vi vara inne då heller!


Nä, de få timmarna vi hade "lediga" (innan knut skulle läsa jägarboken) spenderade vi ute.

Vi tog skotern och spättade iväg till vindskyddet en liten bit från oss. Alldeles lagom långt bort.


Och vilken dag!

-6 i skuggan och +12 i solen. Tänk så himla skönt vi hade det.

Det är precis som knut säger, en lyx, att vi bara kan åka en liten, liten bit och uppleva total frid. Det är alldeles tyst, man får vara ifred en stund och varva ner.

All stress och alla bekymmer pausas en stund när man sitter i solen och funderar på om man orkar kliva upp för att göra en kläm-macka eller om man ska sitta en stund till och bara njuta.


Dock kommer skotern bli alldeles för "liten" för vår familj snart så vi måste försöka hitta en kälke.

Man får ju inte med sig nån mat som är något i den lilla ryggsäcken! :)

Jag är ju van vid att vi har en back med oss..... oavsett längd på turen.


Eftersom ryggsäcken är storlek mindre fick kameran vara hemma och mobilen fick komma fram istället. Det är tur att den inte går av för hackor den heller...



Vi drog slutsatsen att folket sitter inne och glor på Vasaloppet, leden är helt orörd!


     

Man får nästan en magisk känsla när allt är så orört. Man vill inte störa friden i naturen, på något vis..


     

De här var de enda spåren vi såg, förutom våra egna.

Undrar vad det var för en liten pippi som skuttat runt här..


Ett barnmorskebesök har jag hunnit med också. Där har jag dock ingenting att säga. Jag fick en folder om amning och vi fick höra hjärtljuden en snabbis, sen var det inget mer.

Jag antar att hon skannar av den blivande mamman ganska snabbt, behövs blodprover eller annat?

Jag mår ju bra så det är säkert bra. Denna gången pratade hon ganska mycket med Knut, det är ju bra :)


Och framtida frissabesök kommer spenderas i ström, hos Kristina. Det är absolut bäst.

1200 spänn för ingenting. Jag ser nån ljus slinga här och där...några mörka om jag sätter upp håret, annars ser det exakt ut som innan jag gick dit.

Suck.


Nä, nog med detta :)


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards