Direktlänk till inlägg 15 mars 2013

Äntligen helg!

Av Malin - 15 mars 2013 20:38

Gud så jag har längtat efter denna dag, trots att jag varit i Wien!

Man blir trött av att titta, promenera flera mil, prata och lyssna på engelska och helt enkelt bara uppleva ett annat land och dess miljö, på alla sätt. Men det har naturligtvis varit väldigt kul samtidigt :)

Så denna vecka har varit lååång.


Och ryggen har börjat ge sig till känna, inte så konstigt med tanke på att lillen nu är ca 32 cm och är 1 kg stor :)


"Wow Malin, du blev ju stor över en natt!"

Jahadu..där ser man... Mina kollegor vet hur man belyser det viktiga i en graviditet...

Skorna är dessutom lite väl långt ner så det tar en hel evighet att knyta dem. Och ett antal andningspauser då jag måste hålla andan under tiden jag knyter dom..

Lillen gillar det inte heller för det sparkar ordentligt när jag lutat mig ner en stund.

Så...jag försöker undvika det så långt det går.

Knut får knyta mina skor :D

Men det går ju åt varmare tider så snart kan jag kanske ha lättsammare skor..

Dock inga Foppas!

De har jag bara hemma på gården eller i Buan.


Och snart är det påsk! Yey!

Då får vi vara i buan! Jag hoppas vi kommer bo där men...just nu vet vi inte det.

Annars blir det till att bo hos momma :)

Inte alls dåligt, tvärtom!


Jag längtar efter att bara vara.. Se till att vi har vatten inne, att elden brinner och bara ha trevligt med alla Envågare och annat löst folk ;)

Dock känns det inte som att skoterturerna kommer bli lika fulla av njutning som de brukar vara men....vi får se :)


Och nu har jag nästan exakt 2 månader kvar att jobba.

Skönt!

Jag känner ju att graviditeten tar mer och mer energi av mig.

Dock är katt-allergin mycket mindre jsut nu. Det är rätt skönt med tanke på att vi inte känner någon utan katt här i Kramfors längre... Jo, förlåt, en person har inte katt. My bad.


Jaja, enough with that for a while.


Tänkte prova baka tekakor igen i helgen. Förra gången var jag på tok för duktig på knådandet så de blev naturligtvis STENhårda.

Wish me luck :)


Thja...nu var det nog för denna gång.

ciao!


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards