Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Flitig myra

Av Malin - 24 mars 2013 18:54


Idag är jag lite stolt över mig själv :)

Eftersom skotern bestämde sig för att börja bröla och ryka något fruktansvärt på Knuts provtur igår, bestämde jag mig för att hjälpa min sambo lite med skruverierna här på gården.

Knut var mycket skeptisk men smart som han är hindrar han mig inte i min framfart :)

Vi har (hade) nämligen ett trasigt handtag på den stora BMWns passagerarsida så den gick inte öppna inifrån. Mycket störande tyckte jag, då jag satt som en liten prinsessa väntandes på att Knut ska kuta runt och öppna dörren.

Nej tack.

Och som sagt, han fick nog att tänka på med skoterns upptåg.

Så jag googlade fram hur man skulle göra, tog mod till mig efter söndagsfrukosten och satte igång.

Jag kan lova att det inte var det enklaste... Bmw är inte byggda för renovering...av något slag.

Trångt som i satan, faktiskt.

Så det var tur att det var Malinfingrar och inte Knutfingrar som fick lösa problemet :)

Efter en dryg timme, 3 Knut-översyner och ett flertal huvudbry var handtaget bytt !

Jäääklarns så skönt det kändes!

Tänk er det handtaget fortfarande i dörren med en glipa på 3 cm mot knapparna. Där skulle en näbbtång och mina fingrar trängas.. Skoj !


Och annars då?

Jag har satt upp ett tandborstställ och en toaborstshållare i badrummet och bakat två Mazarinkakor som ska med till buan :)

Igår gjorde jag fusk-toffifee som tyvärr, enligt min mening, inte blev så lyckade.

Mitt försvarstal blir att jag gjorde exakt som receptet.


 


Knäckbotten fastnar nämligen i formarna. Min tanke är att de säkerligen inte är kokade nog länge. Tänk er för mjuk knäck... hur arg blir man inte när man måste gnaga ur formen??!

Men...det är som Knut säger, då tar man inte lika många :)

Så...Nästan Nyttig Toffifee!


Och magen växer. Och det sparkas mera nu, vilket är tur för när det är alldeles lugnt känner jag mig bara tjock.

Och det vill vi ju inte...varken jag eller min omgivning ;)

Och jag längtar, längtar... Först och främst till att få se vilken liten krabat det är därinne... och sen för att få min kropp tillbaka.

Trots att jag inte har speciellt stora problem blir jag hindrad i min vanliga framfart. Och dessutom börjar skorna vara lite långt ner nu...


Så jag sitter och gör en löpnings-spellista :)

Min plan är nmligen att kunna börja springa ganska kvickt.

Detta är då förutsatt att barnet inte är vaken hela nätterna. Jag lär väl vara helt slut... kanske?

Vad vet jag?

Kanske mår jag bra av att ta mig ut varje kväll på en liten tur...för den är inte speciellt långt.

Då får Knut lite kvalitets-tid :)

Och jag får rensa huvudet...kan bli extra viktigt då jag är mycket duktig på att både älta och sätta upp för höga krav.

Fortfarande.



Minns ni mitt stora tal om att skaffa långt hår och den där oljan som skulle masseras in i håret?

Mja...jag struntade i det.

Det får växa helt enkelt.

Jag tänkte spendera mycket tid ute i solen och samtidigt försöka äta bättre... Mathållningen i detta hus är i det närmaste katastrofal.



Oooh! Just det!

I november ska jag, mamma, pappa och Knut åka på konsert!

Närmaste bestämt Jerry Williams farväl-konsert :D

Yeey!



Han är en riktig veteran!

Och lite fräck... han ville inte vara med i Så mycket bättre för att "hans låtar inte kunde bli bättre.."

:)

Jag reserverar mig för att ha hört fel.. men jag tror inte det.


Sedan såg jag att Nickelback ska komma till Göteborg i November också... Jag har inte bställt biljetter dit än men ja...jag är hyfsat väldigt jätte jättemycket sugen!

Men vem vill åka med mig dit..?



Nu ska jag ta en låååång dusch och börja förbereda mig för en tuff två och en halvdagarsvecka :) Plus ett barnmorskebesök!

Dock befarar jag att de där två dagarna kommer räcka fullt ut...om jag ser tillbaka på veckan som gått.

Trots att jag inte vill erkänna det så bärjar de små fula hormonerna i form av humörbyten tränga sig fram för att göra sig hörda.

Bit ihop Malin, bit ihop.


Men sen är det påsk!!





 
 
Suzanne

Suzanne

30 mars 2013 09:18

Misslyckade eller lyckade, kolorna ser superfina ut Malin. Jag blir lite avundsjuk, och inspirerad=) Saknar dig. Kram

http://suzanne.webblogg.se

Malin

4 april 2013 16:02

Men Suz, blir du avundsjuk?? Godismakerska/bagerska nummer ett?? :D
Tack ;)
Jag saknar dig med..men vi ses ju snart :D Kramis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards