Direktlänk till inlägg 24 maj 2013

Vilken semester!

Av Malin - 24 maj 2013 09:37

25 grader i skuggan och strålande sol på en klarblå himmel. Gud så härligt!

Tankarna går naturligtvis till förra året då det också var en otroligt fin maj och sen försvann sommaren efter det, i princip.

Jag håller tummarna både för min och andras del att fallet inte är så i år.


Sen....är ju jag en oväderskäring :) Så jag kommer nog vara nöjd hur än det är.

Men jag hade ju hoppas på många soliga promenader med en sovande skrutt...


Igår blev jag...inte skrämd men lite fundersam.

Molvärken på höger sida av ryggen började göra sig påmind så jag ändrade ställning, där jag satt framför datorn, i 90 graders ställning. Tänkte att det kanske täpper till uretären..

Hjälpte inte alls och värken ökade i intensitet och jag började bli lite irriterad.

Jag vet inte hur många ställningar jag provade men till slut, hängandes på armbågarna...då släppte det.


Jag har ingen aning om vad det kunnat vara för så fort fylls väl inte en njure..?

Och om det var en värk av något slag, varför bara på ena sidan?

Nä, i am clueless.


Jag satt nämligen och kikade igenom alla bilder jag och mina kusiner tagit på mommas födelsedagsfest. Det blev ganska bra utdelning, 116 bilder som jag kan redigera och försöka göra något av.

Men... det var väl inte världens boost att se sig själv...tycker jag.

Att det kan skilja sig så mycket, att se sig själv på bild mot att se sig i spegeln..

Ni får återigen tycka vad ni vill, men jag tycker att det ska bli jäääkligt skönt att för det första få ett litet mirakel i familjen och sen att få tappa alla dessa extrakilon.


Just att bli så begränsad i rörelserna...det är mest jobbigt. Att kläderna inte passar, det skiter jag i. Det har jag accepterat..


Jaja, snart blir det en timmerbilstur till ström!

Jag, pappa och farmor(!) spenderar fredagen i Hedströms vrålåk..

(pappa tycker den är en liten fjutt då han nuförtiden blir omkörd av andra, starkare timmerbilar....)

Men vad gör väl det för mig? Jag kommer ju sitta och lyssna på musik och dingla med benen ;)

Det blir härligt det. En helg i ström.

Och massa mys med Timpan!

(Behöver jag säga att jag saknar hundar?!)



Apropå ingenting...jag är återigen fundersam på om jag ska lägga lite extra energi på att bli Bodyjam-instruktör.. Jag förstår inte varför ingen har upptäckt det här??

De har ju Bodypump så de känner uppenbarligen till Les Mills.

Vanlig aerobic är ju som schottis jämfört med Bodyjam. Jag skulle tycka att det var tokigt roligt men samtidigt....vill jag att alla andra ska titta på mig...?

Och kan jag egentligen dansa såpass att jag kan inspirera andra också?

Instruktörerna jag har sett har sån otrolig utstrålning och är dessutom otroligt duktiga på att dansa..


Man skulle ha fått tag i några bodyjam-videos och sprätta på lite själv hemma innan man bestämmer sig.

Dock är detta inte så lätt eftersom man måste vara instruktör för att få tag i dessa filmer...Moment 22, indeed.


Nähä, lite lunch innan avresan påbörjas.


Tjing!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards