Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Malin - 12 augusti 2013 21:35

Knut har börjat jobba och jag och Isabelle har påbörjat vår egna lilla resa, nämligen att vara själva större delen av dagen.

Det kan vara lite utmaningar då och då men det har gått förvånansvärt bra idag.

Det känns lugnare på sätt och vis, av att veta att jag inte kan lita på att Knut är där och hjälper till.

Jag måste fixa allt själv och hittills har det gett ett lugn.

Vi har bakat Drottning-grottor (dom får ni inte se då dom blev riktigt fula), fryst in blåbär och vi har badat och faktiskt så har vi hunnit äta också, båda två :)

Och en tvätt hann vi med också..


Det blev ingen promenad idag dock men det kändes som att det är okej, då det hällregnade.


Vi tog och åkte till strömsund för att avsluta semestern. Det blev buan för hela slanten och det var jättemysigt.

Och ett stort plus var att vädret var mycket svalare där så Isas värmeutslag äntligen fick börja läka..läkaren tyckte att det var lite väl mycket på hennes rygg.

Ja...vad ska jag göra då? tänkte jag... jag baddar, klär lite eller inget alls, placerar henne i skuggan och har fläktar på inomhus.... Så strömsundsvädret var en räddande ängel.


Vädret var nästan med på våra noter, det blåste iallafall inte storm där.

Mamma och jag hittade ett bär-paradis strax utanför bron (typ). Skogen var nästan blå av alla blåbär!

Fast vi blev lite nervösa när vi fick höra att det "jagats" bort en bärplockare som gick nästan in på vår gård!

:)

Både blåbär och hallon i mängder!

Så...jag fick med mig cirkus 2,5 liter hem av blåbären.


 

Hallonen vi plockade fick bli drottningsylt, och det fick jag ta med mig hem :D

Många av hallonen var fortfarande omogna så det hade ju varit guld om jag hade kunnat åka till ström igen om en vecka men nja.... det blir dyra hallon det.


Så...jag tänkte ta med mig Isabelle ut på en prommis i skogen här hemma runt knuten...och se om det kanske finns några kvar.


Imorgon tänke jag ta mig tid att kolla igenom alla korten från systemkameran och se vad som kan tänkas läggas in här och vad som ska framkallas och så vidare.


Och färska bär luktar såå himla gott!

Det är en fröjd att öppna frysen stup i ett (bären styckfryses på en plåt) då doften kommer som en varm påminnelse om hur rik man är som bara kan gå och plocka hur mycket man vill.

Jag skulle bara ha haft hallon....



 


Pappas älghund...jagar fåglar på bord ;)


Men nu blev det plötsligt matdags.. :)



Ovido - Quiz & Flashcards