Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Malin - 1 augusti 2013 22:42

Det har ajg fulla gården.

Jag kan nämligen gå ut och plocka hallon, jordgubbar och svartvinbär....bara för att ha på morgonfilen.

Det känns så lyxigt!


 


Färska bär känns nyttigt och är så fruktansvärt gott!

Hallon är min absoluta favorit, både för att den luktar himmelskt och smakar som just himmelriket.

Namnam!

Så...jag ska införskaffa DKNYs parfym som luktar just hallon... Kan man starta dagen bättre än att lukta som hallon?



Apropå nyttigt....  både jag och knut har rensat ur garderoberna idag. Alla kläder som inte används eller de som är urtvättade och trasiga...bort!

Och ja... även de kläder som man inte kan ha längre....för nej, de har väl inte krympt när de legat i lådan.... hur mycket jag än försöker tro det.

Jag hade önskat att Anna Skipper kunde komma på besök och visa mig hur jag ska äta. Och så hade jag velat ha Martin Lidberg som igångkickare och påhejare.

Det är väl det där med maten som är värst egentligen. Total fail, i mina ögon.

Och sen...när jag kommit till mitt mål... då skulle jag behöva någon som visar hur faen jag ska klä mig.


Fast....det kanske är dåligt just nu enbart på grund av hur kläderna sitter.

Mjo... så är det nog mest troligt.


Jaja...kom tillbaka till jorden nu Malin.... jag och Isabelle börjar med våra promenader. Det är en bra början.

Och när Knut börjat jobba igen...då blir det andra....grytor.

;)



Fast dammsugare....dom ska jag göra!

:D


Imorgon blir det finväder med en härlig start på morgonen, bär och prommis...och sen en ännu bättre avslutning med grillning hos Daniel och Lee :)


Cherio!

Av Malin - 1 augusti 2013 09:38

Återigen har jag hamnat i en spiral av funderingar kring var vi ska bo..

Det enda jag vet är att jag inte vill spendera någon längre tid här i Frånö. Jag känner i varenda fiber av mig att jag vill ha..mer. Bo närmre centrum... i ett fräschare hus.

Och direkt när jag yttrat de orden eller ens tänkt tanken får jag dåligt samvete... "var glad att du har ett hus överhuvudtaget! ".

Och så försöker jag göra det bästa av det jag har.

Men det räcker bara så långt....


Sen, iochförsig, är inte jag en duktig inredare... bara att köpa gardiner är en utmaning..


Och ska vi flytta till ström är det inte bara boendet som ska beslutas... där blandas även mitt yrke in.

Det kommer bli väldigt annorlunda mot hur jag arbetar nu...inte nödvändigtvis till det sämre.

Det kan bli ensidigt men betyder det att det blir sämre?

Jag tror inte det.

Inte för mig iallafall.


Dock tror jag att jag kommer sakna mina kollegor...för i Ström blir jag ensam röntgensköterska..



Thjaa...jag blir tokig av alla dessa funderingar.




Ovido - Quiz & Flashcards