Alla inlägg den 2 september 2013

Av Malin - 2 september 2013 22:28

Ja, här sitter jag nu... Jag borde egentligen ligga och sova, eftersom Isabelle gör det. För jag har fått en morgonpigg dotter.

Senast sju har vi klivit upp för dagen.

Jaja, jag vänjer mig väl så småningom.

Så...jag sitter här istället, tittar på Animal Planet (valpar) efter att ha målat dörrkarmen till förrådet.

(No more bajsbrunt i hallen ! )


 


Knut jobbar så det är riktig girlpower här i huset denna veckan. Vi ska promenera, försöka laga riktig mat, fixa förrådsdörren och skratta mycket :)

Hon har nämligen börjat skratta mycket och otroligt hjärtligt nu. Det är så härligt!


Vi har hunnit med födelsedagsfirande och ett besök i Norrfällsviken sen sist.. Trots att jag har en superbra app för bloggen så blir det ändå en rejäl lucka mellan inläggen.

Sorry för det :P


Knuts födelsedag ja.. Jag fick äntligen en legitim anledning till att baka!

Det blev otroligt enkla tårtor men ändå, det var härligt ändå :)

Vaniljkräm och Zoo-fluff som fyllningar och vanlig grädde och gräddnougat-grädde som dekorering.

Mums mums :)



Jag tog och provade Leilas New York-cheesecake också.

Den var SÅ god!

Krämig och väääldigt mäktig. Trots det, lyckades jag lura i knut, mamma och pappa rejäla bitar....

Det var inte meningen!

Jag är bara väldigt ovan som värdinna och ansvarig för andra personers utfodring och...fika.

Jag tränar på det men jag har inte lyckats få in det i benmärgen än...

Vilket resulterar i ångest efteråt för allt jag INTE gjorde och inte sa.

Förbättringsområde.


Jag fick för övrigt lätt panik på lördagen när vi hade "bjudning". Knut hade inte kommit hem och det började droppa in folk.

Det blev exakt fullt hus. På en gång!

Tillochmed mamma och pappa och Mona lyckades pricka in det!

Jag har lång väg kvar att gå...

Men det var hemskt trevligt med allt folk :D


     


Söndagen innebar en trevlig tur ut till Norrfällsviken för en liten promenad på campingen och ut till havet, för att sedan äta middag. Otroligt härligt väder och det var en väldigt mysig dag.


           


Isabelle var pigg och glad :)


 


Jag har börjat fundera på hur tusan jag ska få Isa att sova en hel natt utan att behöva äta. Hon sover oftast mellan nio och ett-två. Sen vaknar hon varannan/ var tredje timme efter det och ska äta..


Jag har funderat på om ersättning kanske mättar bättre, om hon får det som kvällsmål..

Eller...så är det väl egentligen bara att uthärda. Någon gång borde hon väl börja sova hela nätterna..?

Det blir ett snack med BVC.


Och vi har tagit ett livsbeslut (oj, vad dramatiskt det där lät...) om att stanna kvar i Kramfors.

Båda två vill till ström men vi måste se till fördelar och nackdelar. Och här har vi båda jobb.

Jag har ett riktigt bra jobb som jag ogärna vill lämna och ja, det finns faktiskt många fler fördelar här än nackdelar.

Vädret är tokigt mycket bättre, tillexempel :P


Det känns skönt. Jag har gått och ältat det i många månader nu och det sliter lite i sinnet.

Jag är väl ett kontrollfreak...eller en planeringsnörd.

Säkert både och..och jag vill veta iallafall VAR jag ska bo.

Och det känns ännu skönare att det inte kommer bli i det här huset.

fortfarande, efter 5 år...känns det kymigt att vara själv här... Och ska jag vara ärlig, gillar jag inte att ha Isa själv i sovrummet.

Så... jag ser fram emot framtiden!

På många sätt :)


Och jag ser fram emot ett besök av Farmor och Momma!

:D

Kom snart!


 Nu måste jag ge efter för sömnen.. snart är det ju matdags!


 

Ovido - Quiz & Flashcards