Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Malin - 10 maj 2014 22:35

Jag är trött och dygnet har bara 24 timmar. Och som alla andra småbarnsföräldrar med valpar så springer timmarna iväg. Speciellt om man bestämt att valpen SKA uppfostras ordentligt på en gång.

Så jag går ju valpkurs och då krävs det ett ganska stort engagemang, såklart. Som alltid med djur egentligen.




Tänkte göra ett ambitiöst inlägg med bilder och text från påsken men nu blir det bara bilder för energin och tiden till att utföra detta...finns inte.


Så ni får bara se och njuta..och använda fantasin :P



 


Vackra Eila.



 


The man. Mitt ljus :)


   


YamaIsa....till pappas stora förtret (Skidoo....)


 


Vi åkte pulka, jag och brudarna. Eila vande sig med skoterljudet ganska fort och la sig bredvid mig och sov.

Isa somnade såklart på en gång, varje gång.

Fintjejerna mina :)



   


Jag och knut fick en tur för oss själva så vi åkte upp på Mesklumpen.

Gudars så vacker utsikt det är där...

Och på den lilla holmen ni ser på bilden nedanför....där bodde vi :)


 




Den här utsikten från dass har inte alla..... :)


 

Pappas tjej!


   

Det blev ingen Skidoo-tur för Isa... rogers skoter lät minst så dne fick det bli :)

Jädrar vad kul hon tyckte det var!


   

Mesklumpen igen..


 


Jag har iallafall firat födelsedag idag. Morgonen blev inte som jag tänkt men som vanligt ordnar dagen alltid upp sig :)

Nästa födelsedag blir starten av en ny tradition...frukost på säng.

Det blir nytt hos oss, i vår familj. Inte för mig men för oss som familj :)

Jag hade gjort smörgåstårta, som vanligt och en chokladtårta med Hallonmousse och nötcreme.

Namnam.

Och jag fick superbyxor av min bror: vildmarksbyxor från Pinewood. en mortel av mamma och pappa ( äntligen har jag en mortel! ) och en servetthållare av farmor som passar som handen i handsken hos oss :D

Av min babe fick jag en dag i Birsta...hehe :) Nä, men jag ska hitta ett par kängor, så jag kan gå i skogen utan att behöva vara rädd för att stuka fotleden som är lite vek...


Till veckan blir det fullt ös igen. Två kvällar valpkurs, en kväll ensam då knut ska göra lite nytta hos jens och så alla vardagssysslor på det såklart. Helst skulle vi ha grejat hundgården också men verkligheten ser nog inte ut så....


Nej, jag tror det är dags för lite sömn.



Och grattis till VÄRLDENS BÄSTA MORMOR! Vi har ju samma födelsedag :D





Ovido - Quiz & Flashcards