Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Malin - 1 augusti 2011 13:32

...resulterar i ett blogginlägg. Ena handen i en skål iskallt vatten ock skriver med den andra. Det tar lite längre tid än annars..

Det är som Suz skriver, på sommaren har man inte tid att skriva blogg. Iallafall inte jag, just nu.

Det ska bli lite skönt med vinter, då har man iallafall inte en husvägg som tar upp all ens lediga tid.

Hur har jag fått brända fingrar då?

Jo, gräsklipparens motor.

Så går det när man inte var motorerna sitter.

AAAH, det gör skitont att ta upp dem. Vitt blev det också. ungefär som när man nyss lagt i kyckling i stekpannan.

Bah...jag har inte tid med det här.


Jaja, ni gillar väl bilder?


För övrigt jobbar jag den 20-21 =/

Vi får försöka hitta en helg efter sommaren att dricka ett glas vin och prata om hur bra det går för oss alla tre :)


Dundermarknan. Underbart väder och jag fick träffa Emelie! Men nästa år ska vi skipaa det här med att lösa in sig på kvällen, man tappar ju bara bort varandra!

Vi ska köpa 3 dagars ändå naturligtvis, men vi ska pallra oss ut på dan istället :)

Mycket trevligare.

(....påfyllning av is i skålen...)

 

Sedan blev vi inbjudna till Rockfest och jäklar vad roligt det var!

Livemusik med Fredrik gjorde kvällen grymt bra!

   Knut och jens var lika snygga.... som vanligt. Knut kryddade till sin outfit med en peruk från dundermarknan. 

  Sen var det tillbaka till vardagen och målandet. Det positiva är nu att jag inte behöver måla i garaget längre för nu ska bara det sista varvet målas :) 

  På min enda semestervecka tog vi och åkte till buan för att ladda batterierna. Att vädret var lite sämre gjorde inte ett smack, det var nästan bra för då kunde man bara sitta och vara.

Och dricka ett gott glas vin :D

  När det väl var fint tänkte jag att jag skulle prova att göra bröd. Jag tycker det är roligt att baka när det är lite primitivt. Gott blev det, smakade lite som kroppkakor. 

 

Det blåste som tusan så vi flydde gtill baksidan och drack kaffe. Där slappade vi gräset och sen sköt vi prick med min kolsyrepistol.

Jag vann!!    (Dirty Harriet did it again ;)

 

Efter ett tag blev vi less så då packade vi in oss i toyan och drog till skogs, tänkte vi skulle hitta lite bär.

Mhm...massor med blad men inte ett enda hjortron. Jag trodde jag hittade blåbär men det var, som farmor säger, "strunten". Kråkbär.

De ser ut som blåbär men klämmer man på dom kommer vit saft ut och de smakar ingenting.

Jag kände då hur mycket jag saknar att vara ute och plocka bär.

 

Knut och pappa la ut nät och de tänkte fara ut och vittja dom men la ner den tanken efter första nätet och tog upp dem istället.

6 nät och 62 fiskar av slaget aborre och sik.

Pappa var inte nöjd.

Mamma och jag fick hjälpa till att ta ur fisken ur nätet, rensa den och salta den så den skulle klara sig till nästa dag. Rötmånan och allt....

 

Nästa dag rökte vi fisk för gud och fosterland.

två omgångar i röken och 4 stora tillagade vi över elden. De blev väldigt goda!


Sen kom stora ovädret, trodde vi men det strök över vedjeön och det kom  inte en dropp på oss.

Vackert.

 

Det är så mäktigt.

   

Väl hemma var det till att plocka upp spikpickadollen och sätta upp de sista locken.



Utöver detta har jag jobbat och knut har semestrat, mest hemma med spikpistolen ;)

Vi har nån grillfest och en kräftskiva att se fram emot så sommaren är långt ifrån över !


Undrar nu om man törs gå ut och klippa klart gräset...?

Hm..det blir en alvedon känner jag.


Tjopp!

Ovido - Quiz & Flashcards