Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Slut på helg!

Av Malin - 9 september 2012 20:06

Tänk vilken härlig hösthelg jag haft!

Höstpyssel, bilfix och matberedning, typ.


Gården är redo inför den kallare delen av året. Häckarna nerklippta, krukorna intagna i värmen och utemöblerna inställda för att vila inför nästa sommar.

Det är så skönt att bara strosa på ute på gården. Det är en frihetskänsla, måste jag säga.

Och när det dessutom är solsken och en riktigt krispig luft, då är det bara otroligt härligt att bara finnas till utomhus.

Så, mitt i alltihopa gjorde jag mig en kopp kaffe och satte mig på altanen och njöt.

Såg alla färger i träden och lyssnade på alla ljud.

Man skulle kunna säga att jag njöt av Nuet.


Och i lördags, var det inte lika härligt väder, men vi fixade och trixade med Lillen, min nya bil :)

Jag tänkte att vita blinkers och baklysen skulle vara mycket snyggare än gula. Så Knut beställde hem några snyggingar och så ägnade vi lördagen åt att byta detta.

Inte sådär enkelt jag hade trott att det skulle vara, dock inte så svårt heller, nu när man vet hur man ska göra :)

Sidoblink...arna..(?) var hyfsat enkla. bara att trycka framåt och dra ut. Klarrt och betarrt!

Men baklysena..jaa, det var en helt annan berättelse.

Ut skulle allt i bakutrymmet, plastdetaljer som filttäcken... Vilket mickel!

Och även fast det var borta var det fruktansvärt pillrigt att få ut gamm-lysena!

Men jäkligt skojigt!

:D

Det blev fruktansvärt snyggt, så snyggt att jag glömde bort att ta en bild.. :P

Men det kommer :)

Efter att jag bytt blinkersen fram också... För de blev nämligen felbeställda. Knut blev så begeistrad att han beställde några som var för nya. Toksnygga men vad hjälper det?


Sen på kvällen kikade vi på The Avengers. En riktigt bra film. Jag gillar filmer med gudar i. Speciellt grekiska gudar, men Asagudar är också mycket välkomna :)

Men det ska inte vara larvigt. Det finns på tok för många gudafilmer som är larviga.

I den här filmen var det perfekt balanserat mellan "verklighet" och "gudakrafter". Ungefär som man skulle kunna se det framför sig om det skulle ramla ner en Gud framför nästan på dig.

Ungefär ;)


Ohwell, nog med nonsens.


Nu väntar en vecka med nya upplevelser och nya känslor.

Det blir en hel del jobb, massa roligheter (as always) och en pensionsmiddag för två av våra kollegor. Inte lika roligt men pension är något de längtat efter så det är bitterljuvt att "fira" dom.

Riktiga färgklickar är dom och det kommer bli stora hål när de är borta.

Mia skratt och Monas vassa kommentarer och kvickheter... ja, vem ska fylla det?

Förhoppningsvis blir det också ett skriva-papper-möte på banken, så vi kan börja köpa badrumsatteraljer.


Anyhow, det kommer bli en bra vecka :)

Förhoppningsvis med en planeringskväll för mig och Maria, vår lilla shoppinghelg som blir av i Oktober :)

Jag längtar som en tok!



Have a GREAT week!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards