Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

And so it begins...

Av Malin - 6 februari 2013 21:46

Hm....idag fick vi den första av bebissakerna vi beställt. Så nu kan man säga att vi har påbörjat vårt riktigt vuxna liv :)

Vi fick nämligen hem liggdelen på vagnen !

:D


 


Busigt va? :)


Och nu sparkar den lilla krabaten också... Men den tog ett tag innan ajg fattade att det faktiskt var det lilla undret som rörde på sig. Det kändes mest som...tarmrörelser.

Ungefär som att du är riktigt luftig i magen.

Men i måndags fick jag två sparkar efter varandra och det kunde helt enkelt inte vara nån attans luft som gjorde det. Det var för...upprepande :)


Och halsbränna har jag också, men det gör inte speciellt mycket nu. Det räckte tillochmed med att köpa asken med piller, så försvann det :)


Det som är mest jobbigt...är nog mina funderingar.

På hur allting blir EFTER förlossningen. Inte att vi inte kommer klara av det. Miljoner andra människor har klarat av det och jag anser mig och knut som hyfsat normala så....det borde inte bli några ovanliga problem....mer än vad andra har :)

Nä..det är nog mest det som kommer hända med mig, min kropp, mitt huvud...

Jag borde komma till sans när vi väl är där...det tror jag.


Och åter igen är jag lite grumpen på min arbetsgivare...det stora L.


Äntligen har jag och Mia (CT-ansvariga) hittat något som vi vill åka på, som faktiskt kommer ge oss något...Något vi kan lära av och se till att vårt lilla sjukhus inte hamnar på efterkälken i utvecklingen av röntgen.

Det är alltså en mängd av föreläsningar och montrar från hela europa och det är så spännande!

Men!

Detta evenemang befinner sig i Wien.

Skitkul tänkte vi....sen fick vi höra att vi måste ligga ute med våra egna pengar.

Det tycker jag är så jäkla surt.

Jag har tyvärr inte den bufferten att kunna göra såna saker. Jag har inte den lönen för att kunna göra det.

Ja, visst....man ska alltid ha en buffert, i know!

Men nu ser verkligheten ut så att huset krävde sitt och då finns inte den bufferten..


Suck.


Oh well... det borde lösa sig...antingen åker vi, eller inte.

Det visar sig :)


Nu är det dags för skönhetssömnen :)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards