Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Måndag!

Av Malin - 18 februari 2013 20:39

Jag är helt slut...och då har jag bara jobbat lördagen!

Vekling, det är vad jag är. Men...jag har ju faktiskt ett litet mirakel som vill ha lite av min energi också.


Så två saker skyller jag på graviditeten som jag aldrig trodde att jag skulle behöva göra.

Ett: Jag är TOKIGT trött. Jag orkar mindre och tankarna svävar iväg oftare än innan, vilket innebär en hel del förvirring på jobbet. Det är tur mina kollegor är MYCKET förlåtande :)

Oftast skrattar de bara åt mina irritationsutbrott och väntar ut mitt fräsande. Som tur är behöver jag bara få låta lite...jag blir aldrig sur för att de skrattar åt mig. Jag skulle själv ha skrattat åt mina...meningsutbyten med mig själv.


Två: Lukter.

Jag jobbar inom vården, alltså med sjuka människor, vilket ibland kan innebära att man får stå ut med vissa odörer av olika slag och intensitet.. Fine. Det har aldrig varit något problem. Jag har bara tänkt på annat en stund och känt medlidande för de stackarna. De flesta har inte valt det själv..

Men nu... jag känner ALLT. Och det sätter sig som klister i min näsa, borrar in sig i näshåren och bara kladdar ner min miljö...förpestar mitt huvud och leker hiss med magen.

Mat-os går bra, den har jag sällan problem med. Tur det.

Och så var det cigarettröken.....

Om det finns tankeläsare i närheten av mig när jag träffar på nån "stackare" som förpestar sina lungor med en cancerpinne, är jag rätt säker på att jag har kunnat belysa den personen med en hel del nya fraser..

Det finns inte nog med svordomar som räcker till när jag känner just den där första stanken... Jag blir så arg!


Dessa svordomssamlingar ganska intensiva men korta då jag rätt fort inser att problemet försvinner om jag kliver ur röken.

Och vips så var irritationen borta.

Kvar finns bara oförstående tankar om varför mna i hela friden vill hålla på att röka sånt strunt.

Men det kommer jag aldrig förstå och jag kommer aldrig heller ifrågasätta nån som röker.

Man har alltid ett val.


Nog om detta!


Jag är så fruktansvärt sugen på långt hår. Alltså riktigt långt hår. Så...det blir min nya utmaning :)

Jag ska börja använd Ricinolja och hoppas på det bästa :)


Något ologiskt med tanke på mitt frissabesök på torsdag....

TLC you know.


Igår fick även Knut känna på miraklet :)

Om än bara litegrann. Han fick buffa lite men till slut blev det en liten spark :)


Nej men slut på struntprat..

Off to bed, vi börjar bli trötta igen..



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards