Direktlänk till inlägg 5 juni 2013

Studenten

Av Malin - 5 juni 2013 15:23

Jag hade då tänkt göra en tur in på byn idag...hitta en mössa till skrutten bland annat.

Det kunde jag ju glömma ganska kvickt.

Det är som sagt examensdag idag och jag trodde att det var färdigt för dagen då det inte var några bilar alls vid kyrkan, som ligger lite utanför centrum.

Glad i hågen styrde jag kosan mot Dollar och klädesaffärerna..

Bilarna blev fler och fler...jag såg fler och fler mystiska parkeringar och när jag insåg att alla bilar stod i närheten av skolan....ja, då insåg jag att slaget var förlorat.


Jag gjorde ändå en modig runda inne på Dollars parkering men begrep att den var fylld av, inte Dollarkunder, utan folk som gick därifrån mot skolan istället.

Jaja, skitsamma. In mot klädesaffärerna istället för den lilla mössan.

.....Njaaa, jag tror jag skiter i det med!


Folk blir som tokiga när det är mer folk än normalt i farten. Springer över vägarna, parkerar som dårar och glömmer totalt bort att det finns något som heter Blinkers....


Det var skönt att se galenskapen i backspegeln....


Jag blev dock väldans imnponerad av mig själv... inte ett enda spår av stress.

Det kanske hade varit annorlunda om jag haft någon med mig i bilen men just nu gick allt bra.

Pulsen ökade inte ens lite.

I mina ögon är det massiva framsteg, med tanke på några år sen... Då har jag nog kommit hem kallsvettig och panikartad.


Det regnar inte idag iallafall men det hade ju varit mycket mysigare för studenterna om solen orkat kika fram åtminstone då och då..


Visst blåste det när vi tog studenten?

Ja det gjorde det, för jag hade ett väldans sjå med kjolen minns jag.


           


Haha...vilka minnen :D

Jag var mycket snyggare än jag minns... Som vanligt.

Men det var nog rätt lika väder som det är idag.


Anyhow...jag förstår varför många skriver på nätet att man ska ta sig tid att fixa till sig litegrann iallafall, när man är mammaledig.

Orken och humöret påverkas mycket mer positivt än vad det gör om man struntar i det.

Kände jag idag när jag skulle ut...man kan ju absolut inte åka hursomhelst.

:)

Fast jag skulle fortfarande behöva en makeover.


Och när jag kom blev det lite lunch under tiden ajg kikade på Özz Nujens "dålig stämning".

Han har ju verkligen bra saker att säga. De träffar rätt, men vissa saker går lite överstyr, iallafall för min smak.

Men att Sverige är veligt och sällan kommer till skott...det stämmer ju ;)


Nä..kanske jag ska försöka få den där tjärpappen på rätt ställe?



 
 
EM

EM

11 juni 2013 16:02

Ujuj, jag är fulare än vad jag mindes :D men det tror jag hade något att göra med minen vid fel tillfälle :P Men du va kick-ass snygg även då. Som vi även sa redan då, men det är ju lätt att vara självkritisk. :P

Men ja, vi hade skitkasst väder. men det blev bättre mot kvällen/morgonen men då hade alla redan splittrats. :(

http://emnordborg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards