Alla inlägg den 18 november 2013

Av Malin - 18 november 2013 18:26

Av Malin - 18 november 2013 18:01

En eftermiddagsvecka för Knut.

Det innebär ensamma dagar och kvällar. Men inte tråkiga för det :)

Ikväll ska vi försöka använda Skype så momma och moffa få se hur stor Isa har blivit :)

Det är egentligen rätt märkligt...att vi inte har kommit på att använda skype tidigare..


Så... mitt humör har dock inte varit det bästa nu ett tag. Och jag kan för mitt liv inte komma på varför.

Det är iallafall inte bara en enda sak. Det är det väl iofs aldrig, nu när jag tänker efter.

Och så fort det där dåliga humöret kikar fram blir jag bara ännu mer förbannad på mig själv.

Slösa bort livet med att vara arg. Och dessutom för småsaker! Som det faktiskt är.


Såå så onödigt...och ändå händer det titt som tätt.

Så ska det väl inte vara?

Jag har iallafall inte sett mitt liv som sådant. Är det nånting som jag varit bestämd över så är det att aldrig bli sur och grinig över småsaker så någonting är uppenbarligen lite snett.


Jag har radat upp de jag tror är fel och jobbar med det så...to be continued.


För övrigt blir det en trevlig vecka. Onsdag bjuder på Sollefteåresa med svärmor och helgen blir tokmysig med besök av mamma o pappa!

Grädde på moset blir en Jerka-konsert!

Wiihoo!

Lilla isa får dock inte följa med. Hon ska få mysa med faster Anne :)

Det kommer kännas väldigt märkligt att inte ha henne med sig...och tråkigt! Hon livar verkligen upp våra liv nuförtiden.

Så vaken och händelserik :)

Hon granskar verkligen sina leksaker ordentligt nu och rätt vad det är skramlar det till ordentligt och så ligger alla på golvet.

Och lillskruttan tittar på mig "Vadå? Jag?....Hjaaa..." och så ler hon sådär tokmysigt.


Idag blev äntligen, äntligen hundkojan klar!

Ute ur garaget och taket fastgångjärnat och kroken fastsatt och allt finslipatmed en liten bro framför.

Vad var det som fattades?

Ja just det....hunden!

Some day...some day.


Och det efter att jag rensat upp efter vår röjning av träd och grenar som hängt där de inte ska vara. Det såg så taffligt ut men nu är de borta!

Och någon dag i veckan kommer de eldas upp i tunnan!


Nu blir det köksskoj med Isa..som äntligen vaknat efter sin middagslur.


Sen blir det trappmålning.

Bort med det äckelbruna och in med det rena, fina vita.



Ovido - Quiz & Flashcards