Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Malin - 9 mars 2014 21:45

Jaa...idag var det varmt. Och soligt!

Så...när isa lagt sig spurtade jag ut för att ta vara på allt ljus jag kunde.. Så min lilla pärla blev lite renare inuti. Dammsugad och dammtorkad och mattor utbytta till gummimattor.

Ja...det borde jag ha gjort innan vintern men ja...jag skyller på att jag inte kört den så mycket förrän nu..

Jag och isa behövde ju stora bilen...och med ett brutet ben kör man inga längre turer.


Så nu är jag äntligen återförenad med pärlan så nu ska hon bli omskött. Så snart det bara går ska jag försöka tvätta den...


Jag och isa gick upp tidigt imorse.. Denna helg fick nämligen pappa lite sovmorgon, både idag och igår. Jag tror det var ganska behövligt.

Och vi har det rätt mysigt på morgnarna så det gör egentligen ingenting.

Och jag försöker vänja mig vid att kliva upp tidigt, för resten av livet.

Ja, det lät ju dramatiskt...men ska man hård-dra det så blir det ju så. Isa är morgonpigg, jag har en buss till jobbet tidigt och snart har jag en hund som vill ut tidigt.

Så... då kan man väl tycka att det är lika bra att vänja kroppen vid tidiga morgnar och njuta av de få gångerna jag faktiskt får sova till jag vaknar självmant.


Isa kryper inte än... Hon springer så det sjunger om det i gåstolen men att komma upp på knä och faktiskt ta sig framåt...ja, det är en hård nöt att knäcka..

Så...hon backar.

Och det har hänt rätt många gånger att jag hittar henne såhär:


 


Dock alltid glad :)


Nä..om man ska ta och sova några timmar.



Ovido - Quiz & Flashcards