Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Malin - 8 mars 2014 23:21

Det hör jag varje gång mitt humör oförklarligen sjunker. Lyckligtvis håller det bara i sig max ett dygn men det är faen så jäkla onödigt.
Tänk positivt...tänker jag.
Tänk på allt du har! Tänker jag...
Tänk på att alla i din närhet är friska och starka..
Tänk på att alla har dåliga dagar någon gång ibland. .

men ändå tar jag allt så hårt.

Klankar ner på mig själv, blir rädd, skäms och blir till slut sur över att jag slösar bort dyrbar tid på sånt här skit.
Och jag blir arg för att jag utsätter andra för min närvaro såna här dagar.
Jag kan inte svara på hur andra ser mig men i mina ögon borde jag stanna hemma och träna bort det svarta. Ut med det!
Och då är det bara fysiskt som gäller. Eller en överdos av positiv självförstärkning.
Men det sistnämnda fixar jag inte själv nuförtiden. ..för då måste jag först dyka lite längre ner och det går inte nu.
Jag har ju min lilla ängel som kräver mitt fokus..vilket jag mer än gärna för allt i hela universum ger!

De kommer med jämna mellanrum dessa djupdykningar och jag måste få bukt med dom...tänk om jag omedvetet för över det till Isabelle.
Eller, gud förbjude, förstör nån av mina livspelare på grund av en vacklig insida.

Sova...brukar vara en bra lösning såhär på kvällskvisten...

Av Malin - 8 mars 2014 20:16

Ja...att det är internationella kvinnodagen bryr jag mig inte om. Det ska inte ens behövas en sådan dag tycker jag så jag lägger ingen energi på det.


Melodifestivalen...thjaa, det är väl inte superspännande. Jag hoppas Sanna vinner, helt enkelt.


Men att det har varit shoppardag...det gillas!

Och vad har det handlats då?

Vovveprylar såklart!

Bädd, koppel, halse, pläd till bilburen och en korg till farstun där alla sakerna ska förvaras.

Jag är tokigt nöjd!

det är konstigt vad småsaker gör så mycket...



Och Isabelle växer och frodas. Hon verkar må himla gott iallafall. Skrattar och springer runt i sin gåstol. Matglad och sover som en stock på nätterna :)

Och hon härmas så det står härliga till.. och att stoppa nappen i mammas eller pappas mun...det är ju bara så skojigt!

På måndag blir det kontroll igen...jag hoppas hon håller sin fina kurva..


Och till helgen ska vi mysa, bara vi tjejer. Då blir det återigen en tripp till strömsund men denna gången åker knut vidare för att åka lite skoter och vi stannar hos mamma/momma för att bara må gott :)

Promenera och kanske besöka det nya fiket :)


Och på fredag blir det mätning igen.. Men framåt går det...eller neråt, kanske man ska säga :) Sen att det kanske går långsamt..det bryr jag mig inte om :)

Och jag kommer snart ha ännu mera fullt upp för att ens tänka på att lägga energi på det..


Yeey!


Nä, upp och försöka få Isa att sova igen...

Ovido - Quiz & Flashcards