Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Malin - 15 juli 2011 21:51

Men GUD så skönt!

Undrar hur det kommer kännas nästa år, då jag arbetat i ett år? eller ja, ett och ett halvt.

Men jag tror det kändes extra tungt eftersom alla andra skulle gå på 4 veckor eller mer, och jag fick bara 1 vecka.

Känns skönt, bara husväggen blir färdig, och det komemr den bli. Det går fort!

Nu är hela väggen grundad så nu ska vi börja måla med täckfärgen.

Jag håller på att måla locken just nu så de bara är att smacka upp. Det sista vi gör är att måla ett sista varv och sedan ett varv vitt på fönsterfodren.

Klart!


Eller ja, då ska det börjas på farstun, men den är så liten så det går fort :)

Där ska allt rivas bort så det går som sagt mycket fortare än husväggen.


Lite bilder på det?



Ser ni hur lätt det var att skrapa? Det sprutade bort färgflagor :)

  


Bort med all ribb, rabatten, de bruna knutarna, den fula nummerskylten, sätta dit en ny uteplats, en ny skitsnygg bro och nya fönsterbleck till alla fäönster och runtom farstun. JAG LÄNGTAR ! 

 


Funktionell men dock apful bro.

    

Jag ser det flagar, jag ser der flagar, det var väl roligt??? Hurra...?



En sån här snygg liten grabb har vi hos oss i helgen...


 

Mack heter han och är 7 år :)

Han har partiell hörsel och älskar att sova. Iallafall hos oss :)

Han bryr sig inte om varken katter eller hundar och tycker det är jätteskönt att ligga ute och bara vara.

Imorgon ska han dock få vara själv en par timmar men han ska få en rejäl promenad innan så han är riktigt trött efteråt :)


Vi ska ju på fest imorgon!

Rocktema är det så jag får leta fram nitbältet och de svarta kläderna.


Det är riktigt tråkigt väder men vad gör väl det?

Eller ja, jag gillar det ju :) Men för er andra är det lite trist ;)


Och knut håller på att smälla av tror jag, tvn krånglar!

:P


Nu ska jag må himla gott i soffhörnet :D



Ovido - Quiz & Flashcards