Alla inlägg den 14 september 2011

Av Malin - 14 september 2011 22:03

  Det är klart emelie, bara att komma hit så slänger jag in dig i CTn ;)


Har nyligen kommit in efter en kväll med målande i farstun. Det börjar likna något! Halva är färdig nu och taket är äntligen vitt. Väggarna krävde 3 varv färg och det är inte så himla skoj att måla det sista varvet. Högerarmen kommer tacka mig när det är färdigt!

Och knut och jens har lagt halv golvet på altanen så nu är det jäkligt nära. Stupröret har kommit dit också så nu får det regna bäst tusan det vill... Fast jag vill gärna måla klart fasaden först. Vi har ju några lock kvar som inte kunde sättas dit förrän golvet lagts dit.

Och hussiffrorna är målade och klara så de ska sättas upp imorgon.


:)


Och vet ni vad? Jag har ju jobbat min allra första helg själv!

Det gick hur bra som helst, jag tyckte tillochmed att det var roligt!

Okej...jag fick panik en par gånger men allt löste sig till slut, även fast det inte var topp-notch, som jag gärna vill att allt ska vara.

Jag fick sova varje natt, det är välkommet. Det finns inget jobbigare än när man inte jobbar alls på dagen och så ringer de in en flera gånger under natten.

Man blir så fruktansvärt trött och less dagen efter.


Och jag har lyckats med att dribbla bort mitt bankinlogg så jag kommer inte åt mina pengar.

Bra sparande :P

Och karln jag fick prata med på kundtjänst trodde nog inet på att jag var jag för det har inte kommit något nytt kort, som han lovade skulle vara hos mig igår.



Jag har börjat fundera på julklappar. Det känns bra. Jag har Kevins och knuts färdiga... och mammas, pappas, farmors och farfars till viss del.

De gör det ju så krångligt när man inte får köpa saker åt dem.

:)


Och igår hamnade jag i en liten svacka igen, när tankarna började komma gällande saker jag vill ha köpt till huset.

Saker som gör att det kommer kännas som vårt hem och inte det gamla parets hus.

Det känns olustigt att sitta i deras möbler. Jag gillar det inte men när man inte har så stort val då är det bara att le och vara glad.

Vilket jag är, hellre dessa möbler än inga alls....

But a girl can dream....?


Vovve, soffa, vardagsrumsbord, middagsmöbler, en garderob åt oss båda, utemöbler till vår nya fina altan :D...ja och så var det badrummet.

Gud så skönt det ska bli när den jobbiga biten är avklarad.

Bara känslan av att kunna gå in och inet känns oron över vattenskador, dålig lukt och alla äckliga basilusker som finns där...

Usch!


Och medarbetarsamtal har jag haft idag. Det kändes riktigt bra, en riktigt lovande arbetsplats har jag.



Nä, nu blir det skönhetssömn nästa...det är ju arbete imorgon! 


 


:)

Ovido - Quiz & Flashcards