Alla inlägg den 26 september 2011

Av Malin - 26 september 2011 11:27

Hej och hå!

I helgen har jag haft lite quality-time med Emelie. Det var superkul!

Bussresan ner gick helt smärtfritt, fick sitta själv nästan hela vägen och tiden bara flög iväg..

Väl framme köpte vi en pizza och hade en kväll för oss själva med lite vin och emelies fotobok. A walk down the memory lane! Alltid uppskattat :D


Det är skönt att kunna fara iväg och spendera lite tid själv. Det har blivit en vana att jag alltid gör saker med Knut, vilket i sig alltid är trevligt men man mår bra av att stå på egna ben och ha roligt med andra som man sedan kan berätta när man kommer hem.


Jag har kommit fram till ett antal saker under min tid i 08-land:


1: Många där är stressade och aggressiva i trafiken. Och ibland undrar man om de fått körkortet i flingpaketet.

2: De går inte ut med hunden, hunden går ut med dom.

3: I bussen är toalettdörren en svängdörr, tror folket.(Jag hamnade nära den båda gångerna och kunde göra en stilstudie)

4: Jag gillar inte när folket sätter sig på sätet vid gången, enbart för att de vill sitta själva, och flyttar sig inte förrän du petar på dom och säger att nu är det sista lediga sätet precis där. Då flyttar de sig med mycket besvärat kroppspråk.


Alright!

Jag kommer nog på fler saker men nu blir det lite bilder innan jag drar till jobbet för en jour och efterföljande planeringsdag imorgon.

Skojigt!


 Precis som en bra kväll ska spenderas om mna inte träffats på länge :)


   Underbara bakverk, iallafall om de är gjorda av Sebastian på Petite France. Små himmelska underverk. De smakade verkligen som det stod att de skulle smaka. Alla blev favoriter på sitt egna sätt! Nu när jag har smakat på riktiga Macarons ska jag försöka mig på att baka de själv :)


   I Vällingby där vi shoppade hela lördagen åt vi på Vällingbyhuset. Mamma mia vad god mat de hade. Ungefär som Kungshallen, fast i miniformat. Man sitter i mitten och så finns det olika restauranger runtom. Perfekt koncept, alla kan äta vad de vill men sitta tillsammans. Yummie! Och så blev det lite terapi för min del om mna går tillbaka till mitt förra besök...


     Hm.. märklig reklam.

Thats right! Stay down! Kravvla i ditt lilla mörka hål och må dåligt!

Jag vet fortfarande inte vad det var reklam för men säkert något bra :)


  Vi tog oss en biltur med förhoppningen om att vi skulle hinna göra riktig äppeljuice men.....det var för mycket folk så vi åkte tillbaka och tog tunnelbanan in till centrum. 


   

Här jagade vi ett skåp på cityterminalen för att kunna gå på stan en sväng. Misslyckades totalt för ALLA skåp var upptagna så jag fick bära väskan. Mitt humör började dala, människor överallt, axlarna värkte och överlag började jag vara mätt på Stockholm. Så vi gick på Kulturhuset och fikade en mumsig macke och kladdkaka under tiden vi löste världsproblem :)


Mycket trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards