Alla inlägg den 27 september 2011

Av Malin - 27 september 2011 20:58

Ja, idag samlades halva styrkan på Österåsens Hälsohem för att diskutera igenom mål avdelningen har. Ett bra upplägg, vi blir medvetna om vad vi ska tänka på och vi är med och får bestämma litegrann.

Jag hade höga förväntningar på den här dagen och tyckte att det skulle bli roligt.

Så blev det dock inte.

Konstant blir jag påmind om hur ung och oerfaren jag är.

Jag hade ingenting att tillägga och hade jag det var det "fel", jag hade inte förstått frågan.

Det kändes inte bra helt enkelt.


Nej... dagen har varit svart/mörkgrå och jag är trött på att inte ha ork eller lust längre.


Nu är allt färdigt ute iallafall, det känns skönt. Då kan jag slappna av över det.

Nu är det bara gräsklippningen som måste göras innan vintern kommer.


Sitter och planerar julklappar, har kommit på en del så det känns skönt.


Lite bilder från dagen..


   

Lite kubb för att "öva på samarbetet" och mest troligt för att lätta upp stämningen lite. Rätt skojigt. Fint väder var det iallafall.


   Vi tog oss en promenad på de fina vandringsstigarna där. Underbara stigar, där skulle jag vilja gå fler gånger. Och utsikten som ni ser, var underbart fin.


 

Österåsen var tidigare ett sanatorium och de här hårnålarna är ifrån den tiden. "Hårnålsträdet" kallades det och det innebar att de som var friska nog att gå till detta träd och sätta dit en hårnål hade en chans att bli friska. Det var nog psykologiskt och lite skrock, för tallen skulle tydligen "dra ut" sjukdomen genom hårnålen.. Och en annansak...de behandlade TBC på det här sanatoriumet och vet ni vad de fick göra?

De fick ligga ute 3-6 timmar om dagen, ÅRET OM, för att de troddes skulle bli friska.

Vilken tur att behandlingarna går framåt!


     "Minne från 20-30 talet"




Nä... nu gick luften ur mig.

Målande, list-upp-sättande i farstun, diskning, tvättning, tvättupphängning och nerplockande av målarprylar tar på krafterna.


God natt.

Ovido - Quiz & Flashcards