Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Malin - 3 januari 2012 21:41

Ibland kan jag känna mig så, utan att jag egentligen har anledning att känna så.

Jag har nämligen enbart presterat en färdigspacklad garderob, lagade jeans och storhandlande idag. Men det känns jäkligt skönt!


Det ska bli otroligt skönt att ha riktig klädförvaring.


Och jag blev lite besviken på Thailand nyss. Eller ja, jag kan inte bli besviken på något de inte rår för men you get the point right?

Surfade omkring och hittade min kamera, som jag absolut ska köpa inom en snar framtid, och det är leveransstopp på den, på grund av naturkatastrofer i Thailand.

Suck!

Det känns som att någon sitter och har riktigt roligt åt mig just nu.


What else?

Jo, jag checkade av mitt schema en tid framöver och fann att arbete hela påskhelgen är min melodi!

Eller absolut inte!

Snö eller ingen snö, påsken skall spenderas i buan och därmed basta.

Så det blev midsommar istället. Mycket bättre. Jag har inget speciellt till övers för midsommarfirande, så varför inte tjäna pengar samtidigt?

Jaaa, det blir så jäkla bra :)


Och idag insåg jag att min arbetsgivare är exakt som jag har befarat. Landstinget är exakt så invecklat, trögt, bakvänt och otroligt svårt att hänga med i politiskt sett, som jag började få insikt i redan när mamma jobbade där.

Jag börjar tro att pappa kanske hade rätt, att jag inte skulle ge mig in i vårdyrket.

Är du inte högt uppsatt eller otroligt duktig på en inriktning av något slag så är du inte värd många spottstyvrar.


Men...nu är jag där och naturligtvis kommer jag göra det bästa av det. Alltså, jag kommer vända dövörat till när det negativa tugget kommer igång.

För tro mig, det finns gott om negativa kommentarer.

Och, en annan sak, jag kommer aldrig någonsin förstå hur landstinget fungerar. När jag väl tror att "ja, jag har kommit på hur de tänker!", då kommer det en helomvändning som snurrar till allt likt en polkagris.


Men..samtidigt så tror jag inte att det är så jäkla lätt att driva något så stort som ett landsting.

Pengar är som vanligt svårt att få tag i, fler och fler läkare vill jobba genom bolag vilket gör dem ännu dyrare att tillhandahålla, saker blir dyrare, företag som landstinget anlitar gör allt de kan för att suga ur allt som går från oss, eftersom de tycker att vården inte är perfekt. Well Hello!, sen när kan något vara perfekt?!

Och uppepå allt så blir folk sjukare nuförtiden. Fler och fler söker sig till vården för småsaker. OCH vår befolkning blir äldre och äldre, vilket blir lite mer "belastning" på vården eftersom äldrevården inte budgeterats ordentligt. Tycker jag att det känns som.

Mja, ibland tycker jag att det går åt ett tokigt håll. Att pengarna styr för mycket. Mycket vill ha mer och många vill äta kakan men samtidigt ha den kvar..


Hm, man kan ju undra om jag kliver på en hög med minor nu men so be it.

Jag trivs till största delen på min arbetsplats, som de flesta människor gör. Det finns bra dagar och det finns dåliga dagar.

Eller om vi säger såhär, jag stortrivs! Jag kan inte ha fått ett bättre arbete, eller arbetsplats. Ibland kommer bara de negativa tankarna åt mig, även fast jag försökt bygga upp starka murar.

Överdriven positivitet funkar, har jag lärt mig. Den förökade sig likt en löpeld den dagen jag provade det ordentligt.

Prova så får ni se själva :)



Ojojoj, nu håller huvudet på att sprängas så det kanske är dags för lite skönhetssömn?


Imorgon blir det till att hämta en diskmaskin och min nya lur!


Kram och allt mys på er!




Ovido - Quiz & Flashcards