Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Malin - 17 oktober 2011 19:52

Jaa, det är sant!

Det hände igen. Jag begriper inte varför allt ska göras på måndagen?!

Det finns faktiskt tid på helgen, vi är faktiskt där för att vi ska kunna jobba då..

Men svångremmen kan vara så hårt åtdragen att läkarna blivit tillsagda att inte göra jourundersökningar.

Vad vet väl jag?



Knut drog iväg till skoterklubbsmöte nu efter middag med lax och romsås, för övrigt supergatt!

Vilket ger mig lite tid för mig själv med härlig musik och lite piff, städ och inredning.

Like a lot!


Vi fick några lampor av våra supergoingar till vänner och de passar ju som handen i handsken :)

Inte hundraprocentigt men jag ör nöjd, iallafall tills dess att jag får tummen ur och lite pengar över för just detta ändamål.

Inte alltid så lätt.

Speciellt inte när bilarna vägrar gå utan problem.

Jag antar att det är en stor del av det normala livet nu, att laga bilarna.

Alltid är det något som MÅSTE fixas.


Av den anledningen skulle det vara skönt att bo i centrum. Jag älskar friheten att kunna gå dit jag ska, och inte behöva ta bilen.

För det är ju en hel del som hänger ihop där, speciellt på vintern.

Har du glömt att sätta i motorvärmarkabeln på kvällen, ja då är det bara till att svära och skrapa. Eller iallafall skrapa :)

Och hoppas att stackars bilen startar. Det känns så jäkla plågsamt att vrida igång en iskall bil i -30.

Det skär i mitt lilla bilhjärta då.


Och ingen frissa blir det på torsdag. Som jag har längtat!

Men..ibland skrattar livet åt mig och min risbuske till hår. Jaja, vad gör man?

Jo, man ser det positiva i det.

..... vilket i detta fall blir att det blir ÄNNU bättre att gå till frissan när det nu väl blir.

Funderar på att skaffa en ljus toning så att det blir lite finare färg än dassigt.

Men.... då skulle jag även behöva en liten, liten toppning och jag släpper inte  någon annan än en frissa i mitt hår så jag vette tusan vad det blir.

Kort sagt, det får vara.



För några år sen skulle jag aldrig ha sagt dessa meningar. Då var både kläder och hår prioritet nummer ett...eller två. Det låter fruktansvärt utseendefixerat, men jag var ju inte ensam så jag kan inte ha varit så tom i bollen :)

Men... då hade jag inte ett hus och två bilar att ta hand om.

Har livet blivit bättre?

Ja, i vissa aspekter. Väldigt många aspekter.

Men jag skulle ljuga om jag säger att jag inte saknade enkelheten av att bo i lägenhet men enbart en liten bil att komma ihåg.

Och vissa dagar har jag funderat på om vi faktiskt skulle ha sålt huset och flyttat till en lägenhet, bara för att slippa vissa frågor.

Men jag kommer snabbt tillbaka till att jag skulle klättra på väggarna då, tror jag.

:)


Jag gillar vårt hus. Eller vårt, det är inte mitt men jag får bo här :P

Det har potential, bra grannar och det är lugnt så man kan hämta andan när dagarna varit för stressiga på jobbet.

Det är MYCKET jag vill göra, men varför stressa över det?

Man måste ha roligt också!

Det var därför jag följde med mia till Timrå i lördags istället för att vara hemma och tvätta, städa och joxa.


Låter jag som en latmask nu?

Må så vara, det vet ni att jag inte är :)


Nu ska jag göra lite nytta.


Tjopp!!


 

Ovido - Quiz & Flashcards