Alla inlägg den 14 april 2013

Av Malin - 14 april 2013 19:41

Ja nu har den börjat igen...denna gång heter den, föga förvånande, Beach 2013.

"Gå ner 4 kilo i veckan, platt mage på 3 veckor, ät vad du vill rasa i vikt!"

Känner ni igen det här?

Visst påverkas man..mer eller mindre. Vissa kanske bara börjar tänka på vad de stoppar i sig, vissa börjar tokträna och äter sig griniga på pulverdieter och de flesta (hoppas jag) har den mer normala inställningen och tänker att nu ska jag iallafall börja promenera varje dag..


Jag påverkas...och tyvärr speciellt nu. Och ja, det har jag fått höra att jag inte ska bry mig. Det är ju normalt!

Sluta tjata tänker jag.

Jag känner som jag känner. Punkt.

Jag mår inte dåligt om det var det ni tänkte på. Jag tycker helt enkelt inte om känslan av att ta plats, mer än jag brukar, att känna ryggen protestera och fötterna göra ont.

Så jag planerar lite smått gällande tiden efter den lilla älskade har kommit till.

Jag har inga stora planer.

Jag hade det först, när jag var ung och dum :P (några veckor sen alltså....)

Då tänkte jag köra strikt på LCHF och börja springa så fort Knut kommit hem från jobbet, inte varje dag men varannan.

Visst svävade jag i det blå?

Mjo...jag tyckte det jag med.


Så...nu tänker jag först och främst se till att sockerbomberna i huset inte existerar, vila när jag kan och gå ut och gå varje dag.

Och träna litegranna, när jag känner att jag kan börja med det...

Så...då skulle ju den här boken vara ett välkommet tillskott i min bokhylla:

 

:)



Men jag snubblade över att fräsigt citat när jag letade efter kost för nyblivna mammor..:

"Minska på alla kolhydrater som är vita och alla ämnen som inte din farmor känner igen på innehållsförteckningarna. Det räcker långt."


Så nu tänker jag ha momma och farmor i huvudet så fort jag stoppar i mig något ;)


Och jag tänker, under en längre tid, ignorera alla tvättbrädsmagar som envist poppar fram här och där.


Imorgon är det dags för första Föräldragruppsträffen. Det ska bli väldigt intressant!

Jag kommer ta med mig några nävar salt så jag inte skrämmer upp mig själv men fortfarande, kul!


Och jag längtar till sista helgen i april!

Då kommer mamma och pappa och hälsar på. Och så gör vi en tur till Sundsvall för lite inköp :)

Då blir det hyllor till badrummet, byrå till skrutten, atteraljer till trappen/gästrummet och förhoppningsvis en skötbädd och en skötväska.

Det är mysigt att längta.... :)


Nog med detta tomprat!


Ny vecka, nya tag!


 



Ovido - Quiz & Flashcards