Alla inlägg den 16 april 2013

Av Malin - 16 april 2013 11:25


En riktigt härlig vårdag är det här idag. Det var varmt att sitta i jeans och linne!

Det är såna gånger man känner sig rik och tacksam, när mna kan sätta sig ute och bara njuta av nuet en stund.


Igår var det som sagt första Föräldragruppsträffen och jag var väl inte jätteupphetsad efteråt.

Det var väldigt trevliga mammor och pappor med men själva mötet gav inte så mycket.

Mycket hade jag redan pratat av mig med andra människor och psykologen gav mig inte så mycket.

Men...det var första mötet och jag tror det blir bättre nästa gång. Då ska det pratas om själva förlossningen.


Vi har iallafall tidigaste datumet i vår grupp... Jag kände mig dock inte störst och vi var de enda som hade inhandlat vagn, bilstol och sådant..

Så går det när man är ett kontrollfreak och en planeringsgalning :)

Milt överdrivet ;)


Jag har inte vägt mig en enda gång sedan invägningen men jag tror inte att jag gått upp otroliga mängder ändå. Det kan ju ändras förståss.

Jag ser iallafall inte ut som en blåsfisk :)

Och bristningarna ger jag faktiskt blanka tusan i just nu.

Hur ofta ska man gå med magen i vädret?

Nä, sånt är livet. Jag tyckte det var skitjobbigt när första bristningen kom men ja, vad ska jag göra åt det?

Det är bara att acceptera.


Ryggen börjar dock protestera allt oftare. Först en molande värk och sen kan det stråla några gånger, ibland tappar jag musklerna en sekund eller två. Om jag inte hunnit sätta mig ner och sträckt ut ryggen förståss.

Så nu blir det till att tänka till både två och tre gånger innan jag gör något med nån patient på jourtid.

Att skada ryggen kan gå fort.


Det var några i gruppen som var sjukskrivna för ryggvärk.. tänkte för mig själv då att jag kanske har ganska bra ryggmuskler ändå, som stabiliserar lite?

Jag hoppas det iallafall :)


Och snön smälter rekordfort nu. Från en meters tjocklek är den nu nere på 30-40 cm.

Skönt!

Jag vill ha grönska!

Och det här slasket och det leriga är enbart störande.

Speciellt när det finns små kattassar i grannskapet som älskar varma bilhuvar......


Åh...45 minuter till avfärd. Jaja.. efter den är det bara 3 jourer kvar.



Ovido - Quiz & Flashcards