Alla inlägg den 13 februari 2014

Av Malin - 13 februari 2014 22:36

Formgivningen (viktminskningen) är ju ett ongoing project och just nu står det stilla.
Inte så konstigt men ändå sporrande...
Och jag pysslar inte med vågar..jag är enbart intresserad av att vara och känna mig hälsosam, med en figur som jag är nöjd med.
Vad då vågen säger...det ger jag blanka tusan i.

Och snart så kan jag äntligen börja motionera igen!
Och det tillsammans med 5:2 hela året....kommer ge en hejdundrande Malin till jul/nyår!

Av Malin - 13 februari 2014 22:04

Idag blev ju faktiskt en riktigt bra dag...i fasta och allt.


Klev upp tidigt med Isa, såååå skönt. Hann med lite hög musik på övervåningen under tiden Isa sov ute och sen...det bästa av allt: vi åkte och badade med Isa för första gången!

Superkul!

Allting blir verkligen så mycket roligare med barn!


Jag tog inte med systemkameran så mobilen fick vara minnesbehållaren denna gång. Och igen, jag är tokigt missnöjd med bilderna från denna version av Samsung!

Usch!


Tillbaka till badet.

Och det märks att Isa är pappas flicka...

Knut hittade, i babypoolen, en "stubbe" som det strilade vatten ur i lite fina bågar. Han upptäckte, såklart, att om man täpper till ena strålen flödar det mycket högre från den andra strålen..

Jätteroligt, tyckte både Knut och Daniel (barnasinnet i behåll...?)

Och vad händer när vi sätter Isa i närheten av samma stubbe?

Jajamensan!

Hon kunde minsann vinkla dessa strålar så de flög låååångt ut från poolen och ja, även täppa till den ena strålen då och då.

Men det var jätteroligt, tyckte vi allihopa!


     


Bada ska vi göra flera gånger!


Imorgon är det Alla hjärtans. Mys!

Jag har inte bakat något. Alls. Lite tråkigt, samtidigt så har jag tappat det lite. Lyckas inte så bra som jag skulle vilja och dessutom försöker jag ju trappa ner sötintaget lite och då blir det ju bakvänt om jag stället mig och bakar massor.

Jag kan ju nämligen inte låta bli :D


Bak-energin läggs nu istället på funderingar på hunden, Isabelle såklart och en massa onödig planering om renovering jag vill göra.

....det kommer nämligen inte bli något sånt förrän i januari.

Iochförsig..jag kommer väl få ut lite renoverings-ånga när jag målar fönstren i sommar....men jag räknar inte det till renovering.

Faktiskt.


Baaah! JAG VILL SÅ MYCKET!


Så. Skönt. Lite ånga pyste ut där.


På måndag återgår jag till rutinerna. Härliga tider!


Så...off I go :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards