Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Härliga lediga dag

Av Malin - 16 oktober 2011 20:54

Long time no see.

Yes box.

Jag tog ett break..eller ja, det blev ett break helt enkelt. Jag har inte hunnit sitta ner och blogga på kvällarna, jag har så mycket att göra :)



Det känns som att jag inte gör anant än arbeta och resa dit och tillbaka och nu väntar 3 dagars arbete och sen blir det arbete hela helgen.

Det funkar rätt bra, när jag väl kommit dit. Det är lite gruvsamt innan, det kan jag gott och väl säga.


I fredags var jag iallafall på en väldans trevliga födelsedagsfest för mina arbetskamrater.

Mycket skoj!

Även fast vi åkte tidigt därifrån. Det är som de säger, man ska sluta när det är som roligast :)


Och igår följde jag med Mia och Klas till Timrå och kikade på en westerntävling.

Dock var det mest barn och ungdomar eller personer som bara ville prova på att tävla. Intressant att se ändå.

Sista timmen var det tre stycken som verkligen kunde rida western, då var det riktigt roligt!


Full galopp och tvärnot, tvärvändning och sen full galopp igen.

Och så tvärnit igen men denna gång snurrade häst och ryttare som en korkskruv på raketbränsle. Bakbenen stod stilla och frambenen drog dem runt.

Mycket häftigt att se :)


Och väldans fina hästar! Jag såg min favorit...Tinkern.

Åh..de är så vackra.

Maffiga, kloka respektingivande djur.

Mhm.


 

Man satt på läktaren som en annan viktigpetter och tänkte "men snälla nån, sådär borde de väl veta att de inte ska göra??"

För övrigt har jag inte ridit på....minst 10 år? Kanske..

Men jag visste hur man skulle göra för att få hästen att gå dit de ska göra.....eller inte.

Men jag ville väldigt gärna veta det :)


Och idag har vi krattat grus på gården, mycket fint.

Städat i garagen, MYCKET behövligt.

Och så har jag fått sova tills jag vaknat, gudars skymning vad skönt det var!

Jag är så trött nuförtiden, borde väl vara för att jag inte tränar som jag borde.


Och för övrigt för det övriga, jag längtar sååååå efter en hund!

Och ännu mer efter gårdagen, westerntävlingen alltså.

Makes sense, eller hur?

:)

Jag såg flera stycken som var så himla duktiga och då blev jag riktigt taggad !



Nej detta går inte. Jag får inte tankarna i rätt ordning...så det här får duga tills...nästa gång.


Dont let the bed bugs bite.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards