Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Malin - 7 februari 2012 10:46

Ja här sitter man och mår gott i soffan en stund. det är underbart fint väder ute så det ska bli skönt med en liten promenad upp till sjukhuset efter en lika fin tur med bussen.


 

Och såna här dagar jag längtar jag som en tok till påsken. Åka en sväng med skojtern och sen gräva ner sig i en snöhög med en sprakande brasa vid fötterna.

Mysigt!

Visserligen blir det väl inte de sedvanliga ställena vi åker till, då det innebär att vi måste åka över Vattudalen.. Jag har hört att den inte är så bra, vilket inte är märkligt, den har ju snöat igen i år.


Igår var jag på ett äventyr, när vi nu är inne på skotrar!

Efter middagen kom knut med förslaget att vi skulle ta skotern upp till Lunde och dricka vår eftermiddagenskoppkaffe..

Skitbra idé! Jag har inte varit där och vad är bättre än att bryta av vardagen helt och hållet och dessutom få komma ut, nu när temperaturen blivit okej igen.


Det snöade lite men det var otroligt mysigt och roligt, trots att jag var barlast.

Det är bättre att köra själv, i alla aspekter..


Iallafall, vi kom dit, vi drack kaffet och jag tog några bilder, dock inga fina eftersom det var mörkt och ja, det gick inte ta bilder som jag ville ta dom helt enkelt.


   


Tittar ni riktigt noga ser ni Höga Kusten-bron :)


rastlösheten var ett faktum så vi bestämde oss för att åka till skoterstugan och kika lite.

Knut börjar dra och det finns icket ett liv i skotern.

Den är väl sur som den brukar bli så tändstift skruvas ut och torkas och vi torrdrar den en stund.

Fortfarande ingenting...

Det visar sig, efter 50 drag ungefär, att det inte finns tillstymmelse till gnista.

Yeey..

Som tur är har knut finfina vänner så skoterklubbens ordförande kom till vår nöd och drog ner oss till vägen och hämtade bil och vagn och skjutsade hem oss.


Ja, tråkigare kan man ha på en måndagskväll :)

Men det trista är ju att nu har vi en skoter som inte fungerar alls. Förhoppningsvis är det ett hyfsat lättfixat problem..


Så det blev ingen träning igår heller!

Vi kom hem 21.40 och jag hade en sprängande huvudvärk med efterföljande illamående. Så promenaden idag och ett rejält styrkepass imorgon får räcka. 


Och pannan har vi lyckats fixa. Den har inte stannat en gång sen vi justerade motdraget.

Yey!

Jag har lyckats bistå med något!

Forum på nätet är bra grejer :)

(visserligen visade det sig att allt jag hittat på nätet var samma sak som låg nere i källaren bredvid pannan, i manualen...)

Men jag kan ju få tro att jag är duktig iallafall :)


Nu kanske jag ska ta och göra mig iordning för avresa och sådant.


 



Ovido - Quiz & Flashcards