Alla inlägg den 25 februari 2012

Av Malin - 25 februari 2012 20:55

Sitter här och har lite tråkigt..

Så, jag tittar på MELODIFESTIVALEN!

Överdrev jag...lite lite..?


Jaja, det gjorde att timmarna förflöt lite fortare iallafall.

De bästa idag var Miskovsky, Hanna och faktiskt, hör och häpna, Axel.


Det var ett sämre öppningsnummer denna gång. Det kändes som att de fightades om uppmärksamheten. 3 är nog en för mycket.


Alright. Here we go.

Perrellis låt är för det första låg i sången..Nähä? De har de flesta varit. Jag undrar om det är så bara av den anledningen att den där obligatoriska tonhöjningen måste gå utföra.

Och hon känns lite all over the place... (utan medveten hänvisning till Daniels uttalande....) Hon springer över hela lokalen och sen när hon väl står still, då är rörelserna så små att det känns onödigt.

Och, för att såga låten lite, lite till... den känns som ett försök till att hålla ungdomen kvar.

Och vidare gick hon.. ja, jag har haft fel förut :)


Opa då? Thja..jag blev skeptisk men grekisk musik tillsammans med svensk sång var lite originellt och faktiskt nytt och fräscht. Jag gillar det. Mycket trallvänlig och trevlig.


Dynasty? Nej, de funkade inte alls för mig ikväll. Låten var platt och alldeles för vanlig. Passade för bra in i facket de hade blivit tilldelade. Inget nytt, upprepade bara vad andra band gjort innan. Dead by April var 7 ggr bättre.


Lasse och Lotta är ju ena goingar. Veteranerna i allt detta. Ja, förutom Fförra helgens fejkbränna.

Känner dock igen låten lite väl. Kan inte sätta fingret på vad det är...


Hanna var väl asfräck! Iallafall i den där huvsaken. Hon ser ut lite som Kylie Minouge. Och vilken upbeat-låt! Den kommer bli en asbra träningslåt. Dock låter den som vad-det-nu-var-den-hette-filmen..

Svets-dansfilmen...? Nån som förstår vad jag menar??

Hon verkar ha riktigt, riktigt roligt! Det är ett stort plus :)


Axel och hans mössa. (Som tydligen finns där av en hårlös anledning......)

Den börjar ju otroligt ....lalligt.

Men den utvecklas till en Håkan Hellström-lycka. Typ.

För den beskrevs ju med ordet Glädje.

Vilket jag kan hålla med om. Glädjen bara spirade i mig. Varför vet jag inte men the goal was achieved.

Härlig rytm!


Lisa, lisa, lisa.... skitbra!

Hitmaterial tycker jag. Känslorna bara sprutar ur tv-rutan! Och jag älskar dansarna. Dom passade som smöret på mackan.

Men varför gitarren?

Jag vet att jag är lite döv men.... hörde ni något från den?


Danny höll inte riktigt i år. Platt och var på tok för fokuserad på dans och effekter.

Plus att, hör och häpna, låten började för LÅGT!


Thja, men underhållande kan jag minst sagt säga att kvällen var.


För övrigt tycker jag att Gina har varit absolut bäst som programledare, genomgående.



Yes!

Sålänge Lisa gick vidare, då var jag nöjd! Snowboards-hockey-musiker.. yeah!


Hm, det kan bli riktigt spännande på Melodifestivalens riktiga final.



Vad tusan ska jag pyssla med resten av kvällen då?

Jag kan inte lägga mig för jag lär ju bli väckt strax efter tolv, I am sure.


Jag tror jag ska surfa mig bort till lite skor och kläder.

Försöka glömma badrumsstressen jag har i huvudet.


Röntgenkramar från mig!


:D




Ovido - Quiz & Flashcards