Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Malin - 19 februari 2012 21:11

Åh suck, det var såå skönt med helg. Den tar slut alldeles för fort.

Och nästa helg ska jag jobba.. blä!

Även fast det är långt emellen känns det lika gruvsamt att vara på arbetet 4 dagar i sträck, utan min knut.


Och nu är det bara listerna som saknas i garderoben *happydance* !!

Lyset har äntligen fått en lampknapp och sladden ringlar sig precis där den ska.

Nu i veckan ska det som sagt, köpas lister och sågas till dörrkarmar.

Eller rättare sagt, de ska klyvas och sågas. Vi har virket men det är en gnutta för brett för min lilla dörröppning.

Tur Jens har verktygen som behövs ;)


Efter detta är det bara att ta fram Målartvätt och fortsätta målningen så klädesförvaringen blir enhetlig :)

Yey!


Och för övrigt längtar till vår helg i Sundsvall. Några timmar på Himlabadet, en snabb shoppingtur på Birsta (vardagsrumsbordet ser lite malplacerat ut) och så middag på Steakhouse.

Mys!


Det var otroligt skönt att komma in efter hamburgerförsäljning på torget. Vi hade inte varit inne mer än 20 minuter innan stormen tog i ordentligt.

Soffan kändes extra härlig då ;)

Knut tog en tupplur medan jag tyckte lite synd om dem som var kvar ute i stormen..

Jag tog och gjorde en riktig kopp choklad för att döva skuldkänslorna lite ;)

Sen tog vi och gjorde Nachos till middag!

Gatt!!

Middagsunderhållningen blev Mästerkatten och Melodifestivalen.


Ja just det.

Melodifestivalen.

Den var ju... underhållande.

Inledningslåten var lite söt.. jag hade iallafall ett leende på läpparna och det är alltid ett bra betyg.

Jag har definitivt sett mycket sämre programledare.

Men bidragen då?

Boybandet var superdåligt. B och otroligt ful skjorta. Stripor som håller den ihop.. Nej tack. Dessutom gjorde cirkulerande på scenen låten ännu sämre. Och det verkade som att de tappade bort genitalierna där ett ag, då de var tvungna att undersöka om de fanns kvar....

Andra bidraget hade för låg tonart för henne, tycker jag iallafall, för det höll inte hela vägen. Klänningen var vacker, lite svallande men håret var toktråkigt. Och så såg hon ut som Julia Roberts :)

Och så kom bidraget med han man aldrig visste vem det var. Den tredje karln i EMD. Låten var klatschig, men lite trist.

Fjärde bidraget var tokigt platt. Den skulle säkert passa ypperligt när en DJ fixat till den på en klubb. Helt klart. Och kunde blondie slänga med håret mera??

Frän scenklädsel :) Zebrastyle!

Femte bidraget hade rytm. Me like a lot! Men jag tyckte det kändes för svenskt. Som att det inte skulle klara sig internationellt. Jag har haft fel förut...

Och så Andreas som aldrig ger sig. Har han varit med i alla Melodifestivaler månn tro?

Och stackars gravida doa... hon kommer ha sååå ont i fötterna efteråt!

Molly var klart bäst på hela kvällen. Men jag hade önskat att hon inte plattat till sig så mycket. Hon hade ju ingen rumpa!

Fler än jag som tycker hon liknar Kelly Clarkson i sångsättet??


Och hur kan det komma sig att det drar i alla byggnader de uppträder i...?

Very strange ;)


Jaa, Ranelid... Echo much?

Etypestil men 4 gånger sämre.. Jag förstår inte att detta kom vidare och inte Mattias. Han var klart mycket bättre.


Ja, man kan inte säga annat än att det är underhållande.


Ja, men en ny vecka med nya utmaningar och tidiga morgnar. Och även en tripp till Härnösand med Maria. Yey!



Ovido - Quiz & Flashcards