Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

Nytt år, ny diet

Av Malin - 11 februari 2014 22:31

Åh suck...tänker ni nog. De flesta av er iallafall.

Det brukade jag göra iallafall :)


Men nej, denna gång känns det bara så väldigt rätt. Kanske för att jag anser viktnedgången som en bonus, istället för fokus.

Jag kör alltså 5:2. Och det är så himla lätt!

Två dagar i veckan behöver jag knappt tänka på mat och hälsovinsterna är så stora. Och faktiskt, jag är knappt hungrig!

Om ni är fundersamma eller helt enkelt aviga, kika då på Medicin med Mosley på svt-play. Det är även han som är på tal nu, han som startade det hela.


Några vinster med det hela?

¤Sänker nivåerna på insulin, blodsocker och blodfetter (sånt som påverkar hjärt-kärl-sjukdomar!)

¤sänker även högt blodtryck

¤Färre kalorier gör att vi orkar mer och vi tappar fett.

¤ Korttidsfasta ökar tillväxthormon (som starkt påverkar fettförbränning och muskeltillväxt) och sänker IGF-1 (Insulin-like Growth Factor) och kroppen börjar reparera cellerna istället för att göra nya.


Höga nivåer av IGF-1 innebär ökad risk för cancer bland annat. Det är svårt att förklara såhär på rak arm med huvudvärk samtidigt, kika på dokumentären!

Det förklaras så bra!


För övrigt...jag har inget gips!

Sjukt skönt.

Fast det gör ap-ont att gå på foten. Eller hälen rättare sagt.

Och My GOD vad skönt det var att tvätta benet och foten ordentligt. Skrubba och smörja...vilket jag för övrigt fick göra flera gånger om...

Så..på måndag börjar jag jobba!

Yeehooo!

Dagtid..och sittande mest.. men ändå :)


Jaja..ny dag imorgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards