Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Vinterfest!

Av Malin - 18 februari 2012 14:45

Det är snöigt och det är blåsigt, men det är riktigt mysigt ute!


Vi skulle ju som sagt stå och sälja hamburgare för skoterklubben och detta år tog vi det första passet, det lär ju vara lite lugnare, tänkte vi.

Tjoohej, mer fel kan man inte ha!

Iochmed att Knut la på de första burgare sa det BAM! och så var det en 4-5 meters kö i 2 timmar. Ola fick springa på Hmeköp ett antal gånger för att köpa mer hamburgare och bröd för det gick verkligen som smör i solsken.

Roligt!

Det var meningen att det bara skulle vara jag och knut men det gick inte. Det var på tok för mycket folk så till slut var vi 4 och då började det äntligen rulla på.

För bröden var naturligtvis inte färdigskurna så det blev ytterligare ett moment i år, därför fick en person stå och skära bröd :)

Ja, jag tyckte iallafall att det var roligt.




Det är så skönt med helg!

Även fast man ahr vissa saker som måste göras och så är det ändå en viss känsla av frihet som inte existerar på vardagen. Man kan välja när man ska göra "måstena", på arbetet går det sällan.


Där är det sånt ös att ialalfall inte jag känner att ajg har tid att sätta mig ner och skriva metodböckerna som jag väldigt gärna vill göra..

Så, då gör jag det hemma, nån gång då och då. Naturligtvis tar jag ut det i komp..

Det funkar helt enkelt bättre att sitta hemma istället för arbetet. Där är det alltid något som stör koncentrationen, på något vis, även om man blivit avsatt för att kunna göra det.


Så kan det vara ibland :)


Och nu är den nya soffan här!

Ihopmonterad och den passar som handen i handsken!

Det är så fint och så skönt och så bra på alla sätt och vis :)

Tillochmed Knut tyckte att den var nästan lika bra som favorithörnet på den gamla soffan, och då kan jag lova att den nya är bra ;)


Dock...har vi inte varit så finurliga att vi köpt bordet än så det stora bordet med hjul på fötterna..... är fortfarande kvar.

Det ser....originellt ut!


 


En sådan här fast mörkgrå och spegelvänd.

Mycket fin!


Nu blir det snart tacomiddag och massa mys.

Bland annat ska jag flytta om en lampa, måla lite på tavlan och hänga lite tvätt. Och naturligtvis ska jag se på Melodifestivalen och ge er mina ytterst otroliga kommentarer av bidragen :D

Kan inte bli bättre än så :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards