Alla inlägg den 1 april 2011

Av Malin - 1 april 2011 16:36

Ja, här sitter jag, framför datorn. Alldeles ensammen.

Knut har nämligen flytt till skogs med Jens.

I cant blame him. Jag är inte mig själv. Det känns som att jag är styrd av arga hormoner. Ni vet, sådana som retar sig på ALLT. Och vägrar inse när den har fel eller vägrar bli på bättre humör.


Ja, det låter fantastiskt skitdåligt. Så, det är nog tur att knut är i skogen.


Vad annars? Jag ringde och beställde journalkopior imorse, gick finfint!

Eller ja, de skulle skicka hörselkurvorna från -98 tror jag, till -07. Det blir bra, då har jag något att gå på när jag pratar med Kerstin.


Jag var tänkt baka idag. En härligt kolafylld pecanpaj.

Det var det första som poppade upp i huvudet idag och det var det som höll mig på bra humör just idag.

Och stackars knut, ifrågasatte varför jag skulle göra det.

Kom på att jag har faktiskt ingen anledning, jag ville helt enkelt bara baka!

Och sen blev det blaj av alltihopa.

Så...jag har inte bakat och kommer inte göra det förrän jag ska göra cupcakes.

Nästa vecka.


Och nu är abstrakten skrivna och innehållsförteckningen gjord!

...Kan hända att vi tar ut för mycket i förskott men det kändes så himla bra.


Det ska bli spännande att höra vad min moster säger för något. Hon har hökögon, precis som mamma, men hon skriver D-uppsats så hon får inte läsa vår :D


Jag har suttit och gnuggat geniknölarna inför sommarens projekt: Fasaden.

Kanske, eftersom vi ska byta ut all ribb och slipa bort all gammal färg, vi kan satsa på en annan färg.

Jag lutar nämligen åt grått... eller kanske en ljust grönaktig färg..?

Hm... förslag?

Oh well, det är väl ingen mening att fundera på det just nu.

(Fast jag vill, planeringsfreak som jag är)



Fem saker folk inte gör längre

  1. Polerar sina skor.
  2. Drar ut stolen för en kvinna, eller för någon annan heller för den delen.
  3. Ser dig i ögonen när de skakar hand på en fest. Johodå.
  4. Svarar på en inbjudan i tid. Alltid
  5. Kommer ihåg att en man inte ska skaka en kvinnas hand fram och tillbaka tills hon drar undan den. Fram och tillbaka?!

Nio saker folk inte borde göra mera

  1. Prata i mobiltelefon på en restaurang. Eller undertiden man kör.
  2. Lita på att doktorn har alla svar. Haha.
  3. Anta att cigarettfilter inte är skräp. Varför röka överhuvudtaget?!
  4. Låta nollorna blinka på videon. ...VHS?
  5. Packa ner en mocka-jacka när man åker till ett ställe som är fuktigare än Skåne. Måste undersökas.
  6. Tro att slipstvång alltid betyder kostym.
  7. Försöka odla kokospalmer i en lägenhet. Men snälla nån...
  8. Tvätta håret varje dag även om det är torrt och skört.
  9. Låtsas att kärlek är allt som behövs.

Elva saker du borde prova åtminstone en gång

  1. Zorn. Aldrig hört talas om.
  2. Skara Sommarland. Yey! Och disneyland!
  3. Komma till ett party på utsatt tid (du kommer aldrig att göra det igen).
  4. Läsa Jane Austen. Åh....måste jag...?
  5. Gå på bio ensam. Hm, det lät..intressant men samtidigt väldigt fel.
  6. Bära ett smycke utan att tro att alla tittar på det (vigselringar räknas inte).
  7. Ta dig en lång ärlig titt i spegeln. Kan jag få slippa det en dag i livet?
  8. Yoga. Ja! Det ska jag prova.
  9. Hålla dig från att äta kött eller mjölkprodukter. Nänä. Icket!
  10. Ha kläder av ett tyg du alltid har tyckt var för lyxigt. Oh..Siden eller silke.
  11. Gå på operan och en hockeymatch, helst under samma vecka. Aldrig i livet.

Fem sätt hur du kan se att kläderna passar

  1. Ingen killar dig på en bit av din bara hud när du sträcker dig efter något.
  2. Du kan ge dig själv en björnkram.
  3. Du log nästan när du fick se dig själv i spegeln (ända tills tvivlet startade igen). Så sant, dock kan jag räkna gångerna med mina fingrar.
  4. Du rättar inte till dem varje gång du reser dig.
  5. Du kan dansa i dem.

Fem sätt att dölja saker som är för sent att fixa

  1. Vispgrädde. Haha, dölj en fläck på tröjan med detta ni!
  2. En hatt.
  3. En polokrage. Nej,.nej,nej,nej,nej.......
  4. Kasta alla kuddar på golvet och säg att du har dekorerat Marockanskt. =)
  5. Ett lass med blommor.

Tio saker du bör veta hur man gör

  1. Knyta en slips på någon annan. Jag får så sällan prova när han "kan själv".
  2. Laga mat av ingenting i någon annans kök. Oh...det tror jag att jag fixar :)
  3. Bevara en hemlighet. Alltid.
  4. Hjärt- och lungräddning. På både barn och vuxna.
  5. Pruta när tillfälle ges.Aldrig i livet! Jag har så svårt för sånt  :/
  6. Trösta någon med banala fraser. Jag hoppas det...?
  7. Byta en blöja. Har övat på 3 barn som storkussa i umeå :)
  8. Ta emot en komplimang naturligt. Övar.
  9. Låta dig bli förförd i en del av huset som inte har madrasser. Jaja.
  10. Köra en bil. Änsålänge har jag hållit mig på vägen.

Du måste komma ihåg det här:

  1. Städer gör med dig vad de gör med dina kläder. Vad ska städerna i mina kläder att göra?
  2. Om du är en på miljonen, finns det 5 000 till precis som du. Upplyftande.
  3. Om du tittar på dina mynt, så klarar tvätten sig själv.
  4. Du handlar bara i sista minuten om du har planerat att dö efteråt. va?
  5. Ingenting är "kul för hela familjen" om inte föräldrarna är yngre än tio.
  6. Din personlige tränare träffar någon annan. Den dan jag har en personlig tränare så bryr jag mig inte.
  7. Det är naturligt att hata dammsugare. Jag gillar dammsugaren....?
  8. Om du klär dig rätt, tar folk för givet att du har ett privatliv. Och rätt är?

Lektioner om Livet

Jag har lärt mig att man inte kan tvinga någon att älska dig. Allt man kan göra är att förfölja dem och hoppas att de drabbas av panik och ger efter.

 Knuts stil ;) Det funkade dock förträffligt för båda parter!

 

Jag har lärt mig att det spelar ingen roll hur mycket jag bryr mig; vissa människor är helt enkelt skitstövlar.

Aldrig värda att ödsla energi på.


Jag har lärt mig att det tar åratal att bygga upp tillit mellan människor, och att det bara behövs misstankar, inte bevis, för att riva ner den.


Jag har lärt mig att man inte ska jämföra sig med andra - de är mer skruvade än man tror.

:)


Jag har lärt mig att man måste ta ansvar för vad man gör, om man inte är kändis.


från yttermera.se


Thank you and goodnight!

Ovido - Quiz & Flashcards