Alla inlägg den 11 april 2011

Av Malin - 11 april 2011 14:45

 

Byter tätningslister på 2 av våra 3 ytterdörrar.

Nä, inte riktigt, men den nya farstudörren låter ihålig när den stängs och den "riktiga" ytterdörren är lite trög att stänga då listerna lossnat här och var.

Så...då satte jag dit nya och nu är den lättsam igen.

Farstudörren blev inte bra så där måste jag skaffa några som är lite tunnare.


Längtar till sommaren då jag får måla om i farstun.

Ljust och fräscht.



Annars har jag korrekturläst uppsatsen, diskat, städat och ätit.

Känner mig lite lätt rastlös nuförtiden. Jag har mycket att göra men mycket av det läggs på hög. Antingen har vi inte råd eller så kan jag inte göra det själv, av olika anledningar.



Har funderat på bakningen till påsk. Jag känner mig lite avig helt plötsligt till Tartelette och äppelmunkar.

Kanske min bakningslust har sjunkit ett par meter?

Eller så känner jag mig skyldig till allas viktuppgång....

Eller felande helt enkelt.


Jag lär väl ändra mig 7 ggr till så allt är preliminärt :)




 

Av Malin - 11 april 2011 10:04

Tack, verkligen, för era fina kommentarer. De ger mig orken att öppna den positiva dörren :)


Igår hade jag premiär!

Jag körde nämligen hem, med släpvagn !

Men det var ju en Piece of cake! Men den var inte bredare än bilen så det var inte så svårt.


Underbar helg. Men det är som vanligt när man vistas i buan.


Lite bilder ska ni få :)





Knut åkte till Ollanders för att hämta isrivarna till skotern under tiden jag handlade. Det är det här jag älskar med ström, igenkännande med humor.

Knut är mest känd som "Jannes mågen" än som Knut själv :)

Det är lite kul. Jag gillar det.



 

Här är vår fina stuga, Buan.

Liten men underbar. Speciellt nu när vi hat en insats istället för enbart en öppen spis. Och vårt nya fönster som faktiskt är tätt!

Det behövdes för övrigt, när det stormade natten mot lördag.

För övrigt måste jag träna på att tända upp. Det ville sig till slut, men det tog tid!

Jag lärde mig att det går inte fuska.

Det måste alltid vara en bra grund. Tunna, tunna vedträn, mycket luft, eiltenne och lite tålamod.


 

Min fining.



 

Min bror skulle komma upp hade han sagt, men det är ju min bror vi talar om så knut o jag blev ensamma tills att mamma o pappa kom upp.

Min bror "fick lite att göra" så vi fick snällt vänta tills nästa dag.

Så då åkte vi till momma och drack kaffe och kikade på småfåglarna utanför fönstret :)

Här har vi ett "dum-par". När jag var liten döpte jag om Domherrarna till dumherrar.

Min fina momma. Det känns lite i hjärtat varje gång jag åker därifrån. Jag vill inte att hon ska vara ensam.

Jag försöker åka dit så ofta jag kan, precis som till farmor och farfar.

Ibland känns det som att jag inte räcker till, när jag tänker på allt jag tycker att jag borde göra.



 

Morgon i buan.

Efter en fruktansvät stormig natt fick vi lite frukost. Men trots stormvindarna som väckte en stup i ett, sov jag väldigt gott. Buan är ett retreat för mig.

Knuts köx, får här lite behandling så den ska smaka goare :)

Jag ska göra samma sak med min, NÄR JAG NU FÅR DEN.

;)


 

Sen åkte vi mot Homlvattnet.

Och herregud vilket dåligt före!

Det var som socker om man hamnade bredvid leden. Och det var svårare att undvika än man tror. Knut o jag gled ner ganska ofta vilekt slutade med att jag fick hoppa av, knut tvärgasade för att komma upp, jag hoppade på och vi fortsatte.

Jag är hyfsat mör i hela kroppen ska jag tala om. Man känner muskler man inte trodde man hade.


Typiskt aprilväder. Det skiftade sekundfort och jag tror vi upplevde alla väder som finns.

Snö, blåst, strålande sol och regn.

Trevligt ändå :)



 

Solen tittade fram titt som tätt under tiden det blåste.


Jag hoppas blåsten skiner med sin frånvaro på påsk!

Det är så mycket trevligare att sitta ute och äta ändå.


 


Mammas fina blommor.

Det såg ut som en blomsteraffär när vi kom dit :)

Men det är som det ska. Mamma är välkänd och många kom dit för att gratta. Så jag blir bara glad av att se det.



Nu måste jag sätta fart med lite husbestyr innan jag ska gå igenom C-uppsatsen ytterligare en gång.



Ovido - Quiz & Flashcards