Alla inlägg den 14 april 2011

Av Malin - 14 april 2011 17:31

Sitter och kikar på Ray Mears straptaser ute i vildmakren. Just detta avsnitt är han i sverige och det är jättekul att se!

Dock kan han mer änvad jag själv kan, det känns ju lite konstigt :)

Men det är kul att lära sig av honom.


Jag gillar att vara ute i naturen, det är riktig frihet. Allt är så tyst, inget surr, inga bilar eller andra ljud som alltid finns hemma. Och kan man då utnyttja det som finns runtomkring en utan att förstöra, jamen, lycka!


Det är egentligen samma lycka av att kunna baka tunnbröd eller göra upp eld.

Jag blir lika glad varje gång för då känns det att jag gör något helt...rätt.

Svårt att förklara, men det är alltid den bästa känslan jag upplever.



Jag blir så sugen på att få komma ut. Göra en fjällvandring eller göra en veckas tur på hästryggen.

Men helst fjällvandring med en hund och knut vid min sida.

Härligt.






Av Malin - 14 april 2011 13:57

Ja men den här dagen flyter ju på som en dans.


Det är fruktansvärt skönt ute! Jag tog och skottade ut snön litegrann och det känns så bra!

Snart är det sommar och varmt på kvällarna. Härligt!


 

De här sötingarna har börjat komma upp också. Kvinnan som bodde här förut har satt dessa så jag vet inte vad det är för något.

Men fina är de.


 


Sen tänkte jag måla den här som jag hittade i ett skåp igår.

Den blev ganska snygg men det blev inte så bra att ha den med påskris i ute i farstun.


 

Här hamnade mina fjädrar istället. Lagom uppseendeväckande :)


Sen gjorde jag mina lakritsbrownies klara.


    


Nästa gång ska jag klappa bort luftbubblorna innan jag gräddar den.

Den blev lite väl spröd.

Brownies ska ju vara kompakta och nästan kladdiga !

Dock måste jag säga att den inte var lakritsaktiga som jag ville ha dom.

Så jag kanske lägger till nån lakritsessens nästa gång.

Min babe gillar ju lakrits ;)


Nu ska jag räkna lite löpmeter på ribben igen.

Håll tummarna så jag lyckas den här gången.


 










Av Malin - 14 april 2011 09:42

Woho! Då har jag fått en lchfkamrat, hoppas du tycker det funkar, för det gör det, när man inte syndar som jag har gjort lite för mycket just nu.


Och nu har jag 3 saker att se fram emot, det är superskönt!

Påsk

Stockholmsresa och träffa emelie som det är så hejdlöst längesen jag såg

Låna loffan av Rebecca de sista dagarna av studentlivet.

Skoj!


Åh..berättade jag att vi fick lämna in c-uppsatsen igår? :D:D:D:D

Så underbart härligt med lite ledigt! Så idag ska jagg påskpynta lite hade jag tänkt.

Jag ska måla en ful liten rund, hög korg och sen ska jag sätta ris i den med lite söta påskdun.

Ut med den i farstun!


Sen planerar jag att måla klart våra stjärnteckenstavlor. De  narras lite där de ligger i vardsrummet och skriker" halvfärdiga!"


Och så ska jag nog leka lite snöspruta igen, så vi får en torr och fin gård snarast!


Har jag fel eller stämmer det att maj och juni är de bästa månaderna för att måla då de är de torraste månaderna?

..hehe.....jag kanske ska vara riktigt busig och riva ner alla ribb-brädor!     


.....men då är jag nog inte så populär alls är jag rädd.

Snacka om att slänga ett kar av stress över min stackars karl.

Allt i sinom tid, har jag lärt mig.

Det är dock lite märkligt att det där "sinom tid" ibland betyder "om ett år eller två" eller ibland "aldrig".



Och på tal om gårdagen, idag tror jag att jag ska ta saxen och klippa utav bara faen.

Nä, kanske inte. Men jag funderade på lugg.

Eller inte.

Eller kanske?

Bah. Grejen är väl att jag blir så hejdlöst docksöt när jag har lugg.

Och jag känner mig verkligen inte som en docka, far from it.



Åh! Vi har hyresgäster i farstun!

Det är små talgoxar...


 


Ja just det, jag ska ju fixa det sista på lakritsbrownisarna också :)

Det blir skojigt!


Nu ska jag ut och få lite sol på näsan!


 

Ovido - Quiz & Flashcards