Alla inlägg den 12 april 2011

Av Malin - 12 april 2011 14:20

Vet ni vad, jag tror jag blir tokig!


Tänkte jag skulle räkna ut hur många löpmeter jag behöver av ribben.

Skitenkelt tänkte jag.

Jag ska aldrig tänka så mera.

Jag bergriper inte ett smack av det jag hittar. Och för att räkna ur hur mycket ribb jag ska ha måste jag veta bredden på bottenbrädan och den bredd vi har finns inte längre, eller är iallafall inte vanlig.


Så...då funderade jag på om det kanske är bättre att byta helt och göra en lockpanel istället för en lockläktspanel.


Det blir till att diskutera med knut. Hoppas han orkar diskutera detta idag.

Jag tror jag kan vara jobbig att handskas med ibland när jag får mina stunder av planeringsanda, för då ska det räknas och funderas och jag tror att det är för långt bort för knut för att han ska orka/vilja fundera på det.


Jaja, tur han älskar mig trots mina brister ;)



 


Det ska bli skönt när vi tagit besluten och börjat göra istället.

Av Malin - 12 april 2011 13:18

Det är så fint att se när människor mna känner får sitt första barn.

Jag blir så lycklig för deras skull, och så längtar jag efter den upplevelsen själv :)



Jag är helt slut i mina armar!

Jag gick ut med tanken att ta hand om buskarna men se det gick inte!

Det var ju alldeles för mkt snöhögar kvar!

Så..jag tog fram spaden och skottade ut snön på resten av gården så den försvinner någon gång.


Sen gick jag ut och skrapade lite i vägen så att vattnet rinner förbi vår infart, och inte IN på vår infart.

Jag kände mig som en 3 åring när jag stod där och tittade på vattenpölarna.

Det var ju lite kul!


Men även fast våren är bra på många sätt är den alldeles fruktansvärt skitig!

Allt ser dassigt ut och jag känner det krypa i mig. Måste städa, måste klippa det och gräva där och fixa där.

Pust!

Det är mycket jag vill göra :)


Och!

Jag ska ge mig på Macarons!


Ni vet, de där små franska kakorna som är en blandning mellan biskvier och maräng, och som finns i alla smaker och färger.

Och SVÅRA att göra.... rätt iallafall.

Antingen blir de för torra, för kletiga, för stora eller för små.

Känner man inte sin ugn (som jag inte gör) är risken stor att de blir felande.

Så det är klart jag måste prova!

;)


 

Mums!


Emelie, såhär ser de ut! De vi ska glufsa i oss när jag kommer ner :D

Av Malin - 12 april 2011 09:18

Dimma och absolut inte uppiggande väder alls.


Men ut ska jag! Jag ska trimma de stackars buskarna som tyngts ner av snön hela vintern.


Nä, ut var det ja.


 

Ovido - Quiz & Flashcards