Alla inlägg den 4 april 2011

Av Malin - 4 april 2011 14:13

Ja, vad säger ni?

Är ni trötta o sega ni också?


Jag segade mig ur sängne imorse, upp på crosstrainern för nu var det verkligen slut på syndandet!

Det kändes att det var längesen jag stått på den, klarade bara 20 minuter idag.


Idag har vi suttit och filat på lite småsaker. 2 timmar tog det men nu är rapporten mycket fin. Inget talspråk och meningsuppbyggnaden är bra över hela arbetet.


Imorgon ska vi ha handledningstid så då får vi höra vad som är dåligt.

Ja, så är det. De slänger in en kommentar på slutet "men överlag är det bra " men fokus ligger på hur vi ska få det ännu bättre.

Vilket i sig är bra, perfektionist som jag är, men jag behöver få höra lite bra kritik också.



Och jag längtar till helgen!

För då ska vi få åka hem till mamma o pappa!


Världens bästa mamma fyller ju år på onsdag så då är det ju klart att vi ska dit och grattiskramas :D


Och äta Red Velvet Cupcakes !

(syndande var det va?)


-------------------------------


Jag har precis suttit och kikat på How clean is your house från england.

Och de är ju riktigt äckliga där borta.

(nej nej, jag drar inte alla över en kam)

Men hur kan leva med en miljon flugor i köket?!

Och dessutom visade deras prover att karln som bodde där hade hellre kunnat diska med toaborsten än med köksvampen, den var 13 gånger skitigare!


Det är skönt att få perspektiv ibland och känna att huset är ganska rent ändå.

Även fast jag inte dammsugar 2 gånger i veckan, skurar och dammtorkar stup i kvarten.


Dock har jag lite fobi för sängkläderna.

Jag skulle vilja köra kuddar och täcken i en rejäl tvättmaskin. Så allt äckligt kvalster försvinner.


Jag hörde för länge sen att om man inte vädrar kudden på 5 år består den av 90% kvalster.


Jag fryser mina ett dygn då och då och ger dem en rejäl omgång så alla kvalsterlik försvinner med vinden.

SKÖNT!


Då slipper man vakna med täppt näsa.

---------------------------


Jag måste säga att jag är ganska less på att måla fönster.

Jag blev det nu när jag insåg att de måste målas ytterligare en gång då jag vägrade inse förra sommaren att det bruna skiner igenom här och där.


Men man ska vara positiv. Det behövs bara en runda i år.

Och kanske 3 varv på fasaden. Eller 4, jag vet inte.


Jag undrar hur det kommer bli?

När vi ska börja och med vad? Hittar vi otrevliga överraskningar under ribben eller kanske vi kommer lindrigt undan för en gångs skull?

Och hur ser farstun ut som är ett riktigt fuskjobb med tunna spånplattor istället för riktigt trä, målat med latexfärg som kan dras av som en vinyltapet?

Märkte att det var så många smågrejer man lätt glömmer under planeringen.. Under & Överbleck, tröskelbleck, vindskivor och material för att kunna göra alltihopa. Penslar, spik, skruv, slipmaterial.. the list goes on.

Och färgen.. Grundfärg och täckfärg.

Ska vi byta kulör på fasaden eller fortsätta ha ett gult hus om det nu visar sig att vi ska fräsa bort allt vad färg heter..?


Frågor, planering, funderingar och längtan..


Jag känner mig ganska positiv faktiskt. Vad som än kommer i vår väg kommer vi kunna tampas med det, för vi har rimliga planer denna sommar.

Och så är det ju min första sommar som Röntgensjuksköterska :)


Allting kommer gå så finfint så.


Nu får jag snart åka in på byn och handla lite bakprylar och ögonbrynsfärg.

Snart slipper jag se ut som ett spöke när jag inte har smink, Skönt!


  


Ovido - Quiz & Flashcards